به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کشور اندونزی نیز همچون سایر کشورهای مسلمان با شکوه خاصی به استقبال ماه مبارک رمضان می‌رود.این کشور در روزهای پیش از فرارسیدن ماه خدا شاهد برگزاری‌های مراسم‌های مختلفی است که به نوعی جشن مذهبی به حساب می‌آیند.

بنابراین گزارش از مراسم‌های ویژه کشور اندونزی برای ماه رمضان می‌توان به «نیدران»اشاره کرد.این مراسم در دهمین روز ماه رجب برگزار می‌شود و افرادی که در این مراسم شرکت می‌کنند پس از دعا و ادای نماز در آرامگاه والدینشان ،به صورت دسته‌جمعی غذا می‌خورند.

شایان ذکر است «دانداگان»عنوان یکی دیگر از مراسم‌های رمضانی مجمع‌الجزایر هند به حساب می‌آید. مردم در این مراسم در انتظار اعلام رسمی فرارسیدن روز اول ماه خدا از مناره مسجد کودوس می‌نشینند.

از مراسم‌های دیگر اندونزی در روزهای منتهی به ماه رمضان می‌توان به«بالیماو»و«پادوسان»اشاره کرد.برگزارکنندگان این مراسم‌ها توجه زیادی به لزوم پاکیزگی درونی و ظاهری مسلمانان و روزه داران دارند.

گفتنی است «مئوگانگ»یکی دیگر از مراسم‌های رمضانی اندونزی است.افراد شرکت‌کننده در این مراسم بز یا گاوی را برای استقبال از ماه رمضان ذبح می کنند.این مراسم از۱۴۰۰سال قبل تا به امروز همچنان برگزار می‌شود.

ماه رمضان در اندونزی؛از «نیدران» تا«دوگدران»

از مراسم‌های دیگری که مسلمانان اندونزی برای استقبال از ماه خدا برگزار می‌کنند می توان از «مگعان»نام برد.این مراسم در اطراف مسجد آمپل سورابایا برگزار می‌شود و خوردن دسته‌جمعی غذایی‌ با نام«آپم» در این مراسم به عذرخواهی از بستگان و دوستان است.

ماه رمضان در اندونزی؛از «نیدران» تا«دوگدران»

گفتنی است از مراسم‌های رمضانی دیگر اندونزی می‌توان به«نیاراق»، «مونگاهان»و«دوگدران»اشاره کرد.«دوگدران »به معنای صدای توپ جنگی همراه با ضرب طبل مسجد است.این مراسم برای استقبال از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود مسلمانان اندونزی در شب عید فطر از خانه‌هایشان خارج می‌شوند و ندای الله اکبر سر می‌دهند.مردم این کشور ۱۰روز پایانی ماه رمضان را با شب‌زنده‌داری می‌گذرانند.

خاطرنشان می‌شود فرنی از معروفترین غذاهای اندونزی برای افطار به حساب می‌آید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.