به گزارش ایسنا، علی‌اکبر جوکار کاردار جمهوری اسلامی ایران در سفر به استان لیبرتس در ملاقات با آقای مارتین پوتا استاندار این استان درخصوص همکاری‌های دوجانبه مذاکره کرد.

جوکار با اشاره به روند مثبت گسترش روابط دو کشور طی سال‌های اخیر اظهار داشت: استان لیبرتس به واسطه زیرساخت‌های علمی و فنی به ویژه در بخش تکنولوژی برتر می‌تواند یکی از شرکای همکاری با جمهوری اسلامی ایران باشد.

پوتا هم با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان لیبرتس و سابقه همکاری با ایران به ویژه در بخش صنعتی و کریستالی ابراز امیدواری کرد: این همکاری‌ها بیش از پیش گسترش یابد.

در ادامه این سفر کاردار ایران در جمع تعدادی از اعضاء اتاق بازرگانی لیبرتس حاضر و ظرفیت‌های اقتصادی کشورمان را تشریح کرد.

اسکار موژیچک رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به سابقه کاری تعدادی از شرکت‌های استان لیبرتس در کار با ایران ابراز امیدواری کرد: با آشنایی بیشتر طرفین از همدیگر حجم روابط تجاری با جمهوری اسلامی ایران گسترش یابد.

همچنین در این سفر در ملاقات با سونیا یاندوا معاون دانشگاه لیبرتس درخصوص همکاری‌های علمی و تحقیقاتی بین دانشگاه مذکور و مراکز علمی ایران بحث و گفتگو شد و تبادل دانشجو در سطح دکتری، انجام تحقیقات مشترک و استفاده از فرصت‌های مطالعاتی برای محققان دو طرف از جمله مواردی بود که مورد توافق طرفین قرار گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.