به گزارش ایرنا، فرمانده ناتو که برای بررسی وضعیت امنیتی استان قندوز به این استان سفر کرده است، به خبرنگاران گفت که گروه طالبان چهار بار برای سقوط قندوز تلاش کردند.
گروه طالبان در 2 سال گذشته، 2 بار قندوز را تصرف کرده است، اما هر دوبار نیروهای دولتی به کمک نظامیان خارجی توانستند این استان را از آنان پس بگیرند.
به گفته نیکلسون، سقوط قندوز در سال جاری نیز یکی از اهداف اساسی طالبان است، اما نیروهای امنیتی افغان توانایی مقابله با طالبان را دارند و طرح آنان برای سقوط این استان را با شکست مواجه خواهند کرد.
نیکلسون، همچنین از همسایگان افغانستان خواست تا به جای حمایت از گروه های شورشی با دولت افغانستان همکاری کنند.
قندوز در شمال افغانستان با کشور تاجیکستان همجوار است.
شماری از فرماندهان نظامی افغانستان روسیه را متهم به حمایت از گروه طالبان کرده اند و مدعی شده اند که مستشاران نظامی آن کشور در جمع طالبان در برخی مناطق افغانستان مشاهده شده اند، اما روسیه این ادعاها را رد کرده است.
سفارت روسیه در کابل نیز دو روز قبل با انتشار بیانیه ای، طرح ادعاهای حمایت مسکو از طالبان را انتشار اخبار به اصطلاح «داغ» برای جلب توجه دانست و این ادعاها را یک اتهام بی اساس توصیف کرد.
سفر فرمانده ناتو به قندوز در شرایطی صورت گرفته است که فرمانده پلیس این استان از حضور دوباره نظامیان ناتو در قندوز خبر داده و افزوده است که آنان در مقابله با گروه های مسلح مخالف به نظامیان افغان کمک می کنند.
«عبدالحمید حمیدی» گفته است که نظامیان ناتو در عملیات هوائی این استان به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان کمک می کنند و حضور آنان در این استان ضروری خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.