به گزارش مهر و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی تاج عصر امروز پنج شنبه به همراه محمدرضا ساکت، رییس سازمان تیم های ملی با حضور در نشست توجیهی سرپرستان لیگ برتر فوتسال عنوان کرد: خوشحالم با همه کمبودها و مشکلات، فدراسیون فوتبال ایران آقای آسیا است. شما خانواده فوتسال باید به خودتان ببالید که با کمترین ها توانسته اید سوم دنیا شوید. همین هایی که دور این میز هستید در این افتخار بزرگ نقش داشته اید. این شعار نیست و یک عمل جدی بوده است.

رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: من بر این باورم که به فوتسال می توان کمک های زیادی کرد. یکی از آنها این است که فوتسال را تجاری کنیم. قبلا فوتسال برگزار می شد اما حتی در سطح جام جهانی اش اطلاع رسانی صورت نمی گرفت و تلویزیون مسابقات آن را به صورت روتین پخش نمی کرد. فقط یک خبر می آمد که تیم چندم شدیم. ما اولین کاری که کردیم این بود که وقتی آمدیم بازی های جام جهانی فوتسال در کلمبیا برگزار می شد، از رییس سازمان صدا و سیما برای پخش مسابقات به صورت زنده دستور گرفتم.

تاج در ادامه افزود: :ما به رسانه ملی در توافق جدیدی که داریم می گوییم که فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال با هم و در کنار هم است. اگر این مسابقه پخش می شود، آن بازی هم پخش خواهد شد. وقتی این مسابقات فوتسال به صورت منظم روی آنتن برود، آهسته آهسته علاقمند پیدا می کند و وقتی مردم استقبال کنند پای اسپانسر هم باز می شود. این یکی از چیزهایی است که فکر کردیم می توانیم برای فوتسال انجام بدهیم و فوتسال را به خانه های مردم ببریم. فوتسال و فوتبال ساحلی جزو مزیت های فدراسیون فوتبال محسوب می شود. من به مدرسه دبیری رفته بودم و از آنجا کلی لذت بردم. تعدادی زیادی خانواده، تعدادی زیادی مردم و بچه های مردم و علاقمند در آنجا حضور داشتند. امروز ایجاد یک باشگاه خوب به معنای تخریب یک زندان است.

وی افزود: وزیر ورزش و جوانان هم به فوتبال علاقمند است و هم به موضوعات مسلط است. حتما تلاش می کنیم در حضور ایشان مشکلات را حل کنیم. من شخصا خیلی امیدوارم در دوره حضور ایشان مشکلات درآمدزایی فوتبال مرتفغع شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: حالا که اینجا هستیم بگویم که در بحث فوتسال چند نگرانی دارم. یکی از آنها بحث تماشاگران است. اعتقادم این است که سرپرست ها می توانند فضا را آرام کنند. در گذشته در فوتبال مشکلات زیادی وجود داشت و پس از هر مسابقه شاهد اتفافات تلخی در سطح شهر بودیم اما حالامی بینیم مسابقات فوتبال با آرامش زیادی برخوردار می شوند. پس در این شرایط فوتسال باید وضعیت بهتری داشته باشد. فوتبال باید از فوتسال الگو بگیرد. به طور حتم جایی که دعوا باشد اسپانسر نیست و در یک فضای آرام است که روند به سمت موفقیت و جذب اسپانسر رخ می دهد.

رییس فدراسیون فوتبال افزود: بحث دیگر، موضوع بیرون آمدن برخی اختلافات درون خانوادگی است. این درست نیست و بهتر است در گفت و گو و گذاشتن وقت و انجام مذاکره مشکلات را حل کرد. اینکه بحث ها به سطح افکار عمومی کشیده شود خیلی خاصیت ندارد. کاری هم حل نمی شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگری هم دارم این است که در حوزه فوتسال باید به سمت جوانگرایی برویم. به نظرم باید از این ها استفاده شود. البته باشگاهها محدودیت های زیادی دارند اما راه برداشتن محدودیت همانی است که گفتم. پخش و اسپانسر حقوق شناخته شده فوتبال است.

تاج خاطرنشان کرد: به نظرم می توان برنامه های آینده فوتسال را در یک برنامه منظم بیان کرد. در واقع یک پلن داشته باشیم که به چه سمتی می رویم. برای مثال می گویم که در لیگ برتر فوتسال می توانیم به سمت مرزها برویم. اینکه مثلا از سیستان و بلوچستان تیم داشته باشیم اتفاق بزرگی است. شاید بتوان در فوتسال چنین کارهایی را کرد.

وی ادامه داد: خبر خیلی خوب این است که فدراسیون فوتبال یک زمینی را در مرکز ملی فوتبال گرفته است که فوتبال و فوتسال و فوتبال ساحلی همه در یک ساختمان هستند. ضمن اینکه مستقل هستیم اما در عین حال کنار هم هستیم.

تاج افزود: تصمیم شخصی من این است که روی فوتسال وقت بیشتری بگذارم و به سمت همگرایی پیش برویم. از همه دوستانی که در محل هستند تشکر می کنم و امیدوارم فصل خوبی در پیش باشد. دست کسانی که در فوتسال زحمت می کشند درد نکند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.