به گزارش ایرنا، این اظهار نظر در حالی مطرح می شود که رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی موضوع گفت وگو با کره شمالی را مطرح کرده و افزوده بود که سناریوی نظامی بدترین برنامه است و نباید دست به چنین تحرکاتی زد.
«وینسنت بروکز» فرمانده ارتش آمریکا در کره جنوبی گفت که کره شمالی با آزمایش های هسته ای و موشکی بالستیک و حملات سایبری یک تهدید بزرگ است.
او افزود که کشورهای متحد آمریکا باید با یکدیگر همکاری کرده و فشارهای خود را برای مهار این تهدیدها بر پیونگ یانگ افزایش دهند.
چین بر خلاف چنین درخواستی همه کشورها را دعوت کرده است تا خویشتنداری نشان داده و دست به کاری نزنند که تنش های شبه جزیره کره را بیشتر می کند.
مقام آمریکایی که روز پنجشنبه در همایش امنیتی در شهر سئول سخن می گفت، یادآور شد: وقتی کره شمالی به تحرکات و تهدیدهایش ادامه می دهد یعنی فشارها کافی نبوده است.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی نیز نوشت: «بروکز» می گوید که به نظر می رسد کره شمالی قصد دارد بین آمریکا، ژاپن، کره جنوبی، روسیه و چین اختلاف بیندازد.
وی گفت که آمریکا و کره جنوبی باید اتحاد آهنین خود را حفظ کنند و گفت که ما ۲۸ هزار و ۵۰۰ نظامی در این کشور داریم و اگر لازم باشد ممکن است شمار آنها به ۴۰ هزار نفر هم افزایش یابد.
او از استقرار سامانه موشکی پیشرفته «تاد» آمریکا در کره جنوبی دفاع کرد و گفت که این سامانه فقط برای مهار موشک های کره شمالی آرایش داده شده است و ربطی به کشورهای دیگر ندارد.
چین و روسیه از مخالفان اصلی استقرار این سامانه پیشرفته هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.