به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه هاآرتص، عاموس یادلین، رییس سابق سازمان جاسوسی نظامی رژیم صهیونیستی(امان) که در حال حاضر ریاست سازمان پژوهش‌های امنیت ملی اسرائیل را بر عهده دارد، عنوان داشت: تجهیزات نظامی که عربستان در چارچوب قرارداد تسلیحاتی اخیر خود با آمریکا دریافت خواهد کرد خطری برای اسرائیل ندارد.

وی در ادامه افزود: مثل هر مساله امنیتی دیگر ما با مسائل بسیاری روبرو هستیم که برخی از آنها مثبت و برخی دیگر در برگیرنده خطراتی برای ما است. ما باید در خصوص این قرارداد تسلیحاتی منافع مشترک میان اسرائیل و عربستان در قبال تهدیدهای موجود در خاورمیانه بررسی کنیم.

یادلین تاکید کرد: عربستان کشور دشمن علیه اسرائیل در حال حاضر به شمار نمی‌آید اما کشوری مثل عربستان با مشکل ثبات روبرو است و در صورتی که نظام حاکم در این کشور تغییر کند این سلاح‌ها به دست نظامی می‌افتد که با اسرائیل دشمنی بیشتری دارد و در این صورت آمریکا سلاح‌های مذکور و یا خدمات مربوط به قطعات یدکی را به عربستان نخواهد داد.

روزنامه هاآرتص به نقل از منابع امنیتی گزارش داد که این منابع به عربستان به عنوان یک کشور تهدیدکننده علیه اسرائیل به شمار نمی‌آید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.