به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان کنفرانس خبری با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی گفت: من در جریان دیدارم با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا در کاخ سفید هرگز به واژه یا نام "اسرائیل" اشاره نکرده‌ام.

وی افزود: رسانه‌ها همگی می‌گویند که من این کار را انجام داده‌ام در نتیجه باید بگویم که این یک داستان "دروغین" دیگر است.

اما ترامپ انکار نکرد که برخی از این اطلاعات محرمانه درباره یکی از توطئه‌های تروریستی داعش را که افشا کرده از اسرائیل دریافت کرده است.

هیچ نشریه‌ای گزارش نداد که ترامپ در جریان مذاکره با لاوروف و کیسلیاک به نام اسرائیل اشاره کرده است.

کارشناسان گمان کردند که افشاگری ترامپ درخصوص اطلاعات محرمانه به مقامات روسیه ممکن است بر نخستین سفرش به عنوان رئیس‌جمهور به اسرائیل سایه افکند.

نتانیاهو در پاسخ به این سوال که آیا درخصوص همکاری اطلاعاتی با آمریکا نگرانی دارد یا خیر گفت: همکاری اطلاعاتی بسیار عالی است و هرگز بهتر از این نبوده است.

مک‌مستر، مشاور امنیت ملی آمریکا اخیرا در جریان یک کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت: ترامپ از اینکه این اطلاعات از کجا به دست آمده‌اند مطلع نبود. تمام موضوعاتی که رئیس‌جمهور درخصوص آنها با لاوروف صحبت کرد "کاملا مناسب و به جا" بود و شامل تشریک روتین اطلاعات میان رئیس‌جمهور و دیگر رهبران خارجی می‌شد.

ترامپ نیز اخیرا در توئیتی اعلام کرده بود که کاملا حق دارد حقایق مربوط به تروریسم را به اشتراک بگذارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.