به گزارش ایرنا، حسین نقوی حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: جلسه فوق العاده امروز این کمیسیون برای بررسی گزارش شش ماهه دوم کمیسیون امنیت ملی مجلس با حضور سید عباس عراقچی و همکارانش تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه ابتدا گزارش شش ماهه توسط حجت الاسلام ذوالنوری رییس کمیته هسته ای در هشت بخش اصلی تشریح شد، بخشی از این گزارش در مورد تعهدات ایران بود که ما اینجا اختلاف نظری با وزارت امور خارجه نداریم و ایران به تعهداتش عمل کرده است.

نقوی حسینی یادآور شد: بخشی از گزارش مربوط به رفع تحریم ها بود که در این موضوع اختلاف نظر وجود دارد. کمیسیون معتقد است که هنوز مشکلات تحریم ها وجود دارد. بخشی دیگر مربوط به نقض برجام و یا عهد شکنی طرف مقابل است که مصداق آن اضافه شدن جمعی از شخصیت های حقیقی و حقوقی ما به لیست تحریم ها که اخیرا توسط آمریکایی ها صورت گرفته است . در این موضوع هم اختلاف نظرهایی وجود دارد.

وی تاکید کرد: البته در موضوع همکاری های بانک ها در مورد سرمایه گذاری حارجی و بیمه نیز اختلاف نظرهایی بین دو طرف وجود دارد.

نماینده مردم ورامین در مجلس اظهار داشت: در این راستا توضیح آقای عراقچی و وزارت خارجه این بود که گزارش برای چهار یا پنج ماه قبل است و قبل از عید در دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس بوده است، البته این موضوع درست است چون ما قبل از پایان سال، بررسی لایحه برنامه و بودجه را داشتیم و بعد از سال جدید هم مجلس درگیر انتخابات بود و ما فرصت نکردیم که دوباره بررسی کنیم.

وی یادآور شد:در این جلسه بنا شد ظرف دو یا سه روز آینده یک نشست مشترک بین کمیته هسته ای و وزارت خارجه برگزار شود و اطلاعات گزارش به روز شود، آن چه در رفع تحریم ها و نقض عهدشکنی طرف مقابل، بیمه، امور بانکی اتفاق افتاده به ما ارائه شود و کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز ظرف ۱۰ روز گزارش را به هیات رییسه مجلس ارائه کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.