مهدی نجفی با بیان اینکه موزه پارس در عمارت کلاه فرنگی شیراز در باغ نظر جای گرفته است، افزود: موزه پارس در محور زندیه شیراز واقع شده و هم اینک به یکی از جاذبه های پرمخاطب گردشگری استان تبدیل گردیده است.به گفته وی، در زمان تاسیس این موزه که به ۸۰ سال قبل برمی گردد، آثار و اشیا و اقلام موزه ای از سراسر کشور و موزه ملی به این محل منتقل شد.
نجفی اضافه کرد: تا قبل از سال 1377 اکثر آثار و کشفیات فرهنگی در محوطه های تاریخی سراسر کشور به موزه ملی منتقل می شد اما بعد از این سال، کشفیات در موزه های تخصصی استان ها نگهداری و در معرض دید عموم قرار می گیرد.
سرپرست امور موزه های فارس افزود: در حال حاضر آثار و اقلام موزه ای و مطالعاتی متعلق به دوره های پیش از تاریخ، تاریخی و دوره اسلامی در موزه پارس نگهداری می شود و در معرض دید عموم قرار گرفته است.
وی در ادامه به استقبال چشمگیر مخاطبان و گردشگران از این موزه اشاره کرد و گفت: در ایام پیک سفر نزدیک به یک هزار و 700 نفر از این موزه تخصصی دیدن می کنند و در روزهای معمولی نیز این رقم به 300 تا 500 نفر می رسد.سرپرست امور موزههای فارس در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توسعه کمی و کیفی موزه های استان تاکید کرد و افزود: اگر بخواهیم شیراز به توسعه پایدار برسد باید حتما به مقوله تعدد و تنوع موزه ها توجه بیشتری نمائیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.