به گزارش تماشاگران امروز، روز گذشته، گلری که ممکن است ۱۰۰۰ بهانه برای محرومیتش وجود داشته باشد را به جرم فعالیت‌های همسرش به مدت سه ماه از حضور در میادین محروم کرده‌اند. حکمی که با هیچ متر و هیچ توجیهی نمی‌توان به آن مشروعیت بخشید.

پیشتر هم البته در فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق یا کمیته منشور اخلاقی و هر چیزی به این اسامی، چنین مجازات‌های نچسبی را شاهد بوده‌ایم. اما هنوز ۲۴ ساعت هم از حرف‌های روشن رئیس‌جمهور درباره منشور حقوق شهروندی نمی‌گذرد. او که خیلی صریح گفت: «بیایید مثل همین یک هفته با مردم برخورد کنیم در همه ۴ سال پیش‌رو.» و حالایکی از فدراسیون‌هایی که از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کند حکمی داده در تضاد کامل با هرگونه حقوق شهروندی. بدیهی است که اگر کسی در اینستاگرام و فضای مجازی و حقیقی فعالیتی مجرمانه انجام دهد باید به دادگاه برود و حکمی متناسب بگیرد. اگر فعالیت همسر یک فوتبالیست هم مدلینگ باشد-با همه اما و اگرهای قانونی و شائبه‌هایی که وجود دارد- می‌شود این خانم را بازخواست کرد. اما حالا با حکم صادر شده کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، به نظر می‌رسد یک بازیکن به خاطر عکس‌ها و فعالیت‌های همسرش محکوم شده. به خاطر عکس‌هایی که همسر این بازیکن در صفحه شخصی خودش منتشر کرده. و حالا این دروازه‌بان باید از حقوق شهروندی‌‌اش که حق حیات و فعالیت آزاد را شامل می‌شود محروم شود. کاش آقای تاج، رئیس محترم فدراسیون فوتبال و دوستانشان در کمیته اخلاق که اتفاقاً همه از دستگاه قضا آمده‌اند و به خوبی با حقوق و قوانین موضوعه کشور آشنا هستند، یکبار قانون اساسی و بخش‌های مربوط به حقوق شهروندی در آن را می‌خواندند یا در صورت امکان منشور بلندبالای حقوق شهروندی را که دولت به عنوان مانیفستش برای مردم منتشر کرده نگاهی می‌کردند.
مگر می‌شود یکی را به دلیل رفتار همسرش مجازات کرد؟ فعالیت‌هایی که مشخص نیست در دادگاه صالحه بررسی شده و برایش مجازاتی در نظر گرفته‌اند یا نه! این با کجای آیین شریعت همخوانی دارد که اگر یکی از نزدیک‌ترین کسانت مرتکب جرمی شد تو را به جایش مجازات می‌کنند‌‌‌؛ از کی تا حالا کسی را در قبر دیگری می‌خوابانند و کسی را بابت اشتباهات دیگری محکوم می‌کنند؟محسن فروزان، در همه این سال‌ها و قبل از ازدواجش، بارها و بارها در زمین بازی یا حاشیه مسابقات فوتبال رفتارهایی کرده بود که می‌شد برایش مجازات‌های تنبیهی بزرگتری گرفت و معمولاً با مسامحه با او برخورد شده. اما حالا مجازاتی برایش در نظر گرفته‌اند که مستحق‌اش نیست. که گناه و جرم ارتکابی - اگر چنین جرمی وجود داشته باشد و قضاوتی شده باشد- از او سر نزده.
بگذریم که دوستان اگر فروزان را به جرم اشاء فحشاء منکر برای عکس‌های بدحجاب همسرش هم مجازات کرده‌اند، کافی است سری به فضای مجازی بزنند و ببینند با حکم شتاب‌زده‌شان چطور به ماجرا دامن زده‌اند و اشاعه داده‌اند. حالا کاربران عکس‌هایی که تا قبل از این کمتر دست به‌دست شده بود را در فضای مجازی شخم می‌زنند و تصاویر میلیون‌ها بار دیده می‌شوند به لطف حضرات فدراسیون فوتبال.
در این شرایط شاید بهتر باشد دولت محترم و شخص آقای رئیس‌جمهور پیش قدم شوند و در دفاع از حقوق شهروندی، بندهای صریح حقوق شهروندی را به مدیران فوتبال کشور یادآوری کنند و منشور دوست‌داشتنی حقوق شهروندی را از فدراسیون فوتبال جاری کنند، پیش از اینکه باز پای نهادی بین‌المللی وسط کشیده شود و فریادمان به هوا برود. پیش از اینکه چنین احکام نامناسبی باب شود و تکثیر شود و حقوق اولیه شهروندی و شهروندان را یک‌جا با خود ببرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.