به گزارش ایرنا، این مقام رسمی پنتاگون روز سه شنبه یادآورشد که واشنگتن قصد دارد صد ها نفر از نیروهای ویژه خود را به منظور دادن آموزش های لازم به ۱۷ هزار نیروی تازه نفس افغانستانی برای مقابله با طالبان، راهی افغانستان کند.

به گفته این مقام وزارت دفاع آمریکا، سران پنتاگون درنظر دارند این تصمیم را در نشست آینده ناتو که بزودی دربروکسل برگزار می شود، اعلام کنند.
بر اساس این گزارش،مقام آمریکایی گفت که نیروهای یادشده بطور مسنقیم در درگیری های افغانستان شرکت نمی کنند اما مقام های پنتاگون معتقدند که تقویت بیشتر نیروهای افغانستانی از این طریق و بدون حضور مستقیم نیروهای آمریکایی در جبهه های درگیری قادر خواهد بود از عدم کارایی آن ها در مقابله با نیروهای طالبان جلوگیری کند.
«پتریک داناهو» فرمانده یکی از گردان های نظامی آمریکا گفته است که هدف اصلی از اعزام این نیروها افزایش دخالت آمریکا و یا نیروهای بین المللی در افغانستان نبوده بلکه این تلاش ها درنهایت به منظور ایجاد آشتی میان نیروهای طالبان با نیروهای دولتی افغانستان صورت می گیرند.
داناهو که طراحی عملیات فعلی ناتو در منطقه را بعهده دارد ادامه داد: آمریکا امیدوار است با این کمک ها نیروهای افغانستانی را در گفت و گو هایی که در آینده میان طالبان و دولت کابل انجام می شود در موضع برتری قرار دهد .

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.