به گزارش تسنیم، مردم بحرین در جزیره ستره این کشور علیه اقدام رژیم آل‌خلیفه در حمله به منزل آیت‌الله عیسی قاسم تظاهرات کردند. نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه نیز با شلیک گاز سمی و گلوله به مقابله با تظاهرات کنندگان پرداختند.

از سوی دیگر تظاهرات دیگری در منطقه باربارا بحرین برگزار شد و تظاهرات کنندگان اقدام رژیم آل‌خلیفه در حمله به منزل آیت‌الله عیسی قاسم را محکوم کردند.

از صبح امروز نیروهای رژیم آل خلیفه با حمله به معترضان در منطقه الدراز، مرکز اعتراضات و محل زندگی شیخ عیسی قاسم، روحانی برجستۀ شیعی بحرین، دو تن از تظاهرات کنندگان را کشتند.

این تظاهرات در اعتراض به محکومیت شیخ قاسم به حبس انجام شده است. نیروهای پلیس بحرین با شلیک گاز اشک‌آور تلاش کردند تا معترضان را متفرق کنند.

تازه‌ترین گزارش‌ها از تشدید حملات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه علیه معترضان حکایت دارد.

نیروهای امنیتی آل خلیفه با حمله به منزل شیخ عیسی قاسم، در منطقه الدراز تعدادی از تحصن‌کنندگان در منزل ایشان را بازداشت کردند.

شبکة ثورة البحرین اعلام کرد نیروهای امنیتی آل‌خلیفه که خانۀ شیخ قاسم را محاصره کرده بودند، به روی سقف خانۀ وی رفته‌اند و چند غیرنظامی را بازداشت کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است از صبح امروز تاکنون بیش از ۱۰۰ تن از هواداران شیخ قاسم بازداشت شده‌اند.

برخی تحلیلگران با اشاره به حضور نظامی عربستان در بحرین، سرکوب شدید شیعیان این کشور را با سفر اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا به ریاض مرتبط دانسته و حتی گفته‌اند که ترامپ دستور این سرکوب را صادر کرده است.

وزارت کشور بحرین پیشتر اعلام کرده بود نظامیان بحرینی ۵۰ معترض را در روستای الدراز دستگیر کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.