به گزارش مهر، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که سفر اخیر خود را از ریاض آغاز و روز گذشته برای ابراز ارادت و سرسپردگی کامل خود به صهیونیست های اشغالگر به اراضی اشغالی وارد شد، تا کنون با شرکت در چندین کنفرانس خبری و مطبوعاتی مشترک با مقامات این رژیم نهایت ارادتمندی خود را به آن ها اعلام و چراغ سبز کاخ سفید را تا اندازه ای برای تداوم جنایت های رژیم صهیونیستی به اشغالگران نشان داد که واکنش امروز «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را در پی داشت.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست خبری مشترک امروز با رئیس جمهور آمریکا در سرزمین های اشغالی گفت: مشکل اصلی ما تداوم اشغالگری و شهرک سازی است. یکی دیگر از مشکلات اساسی ما این است که اسرائیل، فلسطین را به عنوان یک دولت مستقل به رسمیت نمی شناسد.

اما محبتِ ترامپ به فرزند نامشروعِ بیانیه «بالفور» به اینجا ختم نشد. وی روز گذشته در بدو ورود به سرزمین های اشغالی در فرودگاه «بن گورین» مورد استقبال نخست وزیر و رئیس رژیم صهیونیستی قرار گرفت و در اظهاراتی حمایت تمام قد آمریکا از تل آویو را تکرار کرد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه این سفر، روز گذشته در کنفرانس خبری با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و «رووین ریولین» رئیس این رژیم برای چندمین بار از حمایت همه جانبه از تل آویو سخن گفت و در کنفرانس مطبوعاتی امروز با نتانیاهو در موزه قدس اشغالی تأکید کرد: آمریکا عمیقاً متعهد به بازداشتن ایران از توسعه تسلیحات هسته ای و ممانعت از کمک این کشور به تروریست ها است!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز بلافاصله درباره اتحاد میان این رژیم و آمریکا این چنین سخن گفت: اسرائیل هیچ‌ گاه دوستی بهتر از آمریکا نداشته است.

اما گویا اظهارات ترامپ و اقدامات وی از قبیل حضور در «دیوار ندبه» به عنوان اولین رئیس جمهور مستقر در آمریکا برای اثبات خدمتگزاری وی به رژیم اشغالگر قدس کافی نبود؛ به نحوی که وی در اقدامی به تغییر عکس اصلی حساب خود در توئیتر پرداخت؛ صفحه ای که به دلیل توئیت های وقت و بی وقت ترامپ توجه طرفدارانش را به خود جلب کرده است.

باید به این نکته توجه کرد که سفر دو روزه ترامپ به عربستان عایداتی معادل ۴۶۰ میلیارد دلار برای آمریکا به همراه داشت؛ اما وی در جریان کنفرانس مطبوعاتی امروز با نتانیاهو در موزه قدس اشغالی به وضوح به همگان اعلام کرد که این رژیم نه تنها مانند ریاض نمی تواند چنین ارمغانی متأثر از دلارهای نفتی را برای واشنگتن به همراه داشته باشد؛ بلکه هزینه های اشغالگری و توسعه طلبی های تل آویو را نیز مالیات دهندگان آمریکائی باید بپردازند.

ترامپ با اشاره به همکاری‌های امنیتی آمریکا از جمله سامانه‌های دفاعی «گنبد آهنین»، «پیکان» و «فلاخن داوود» افزود: آمریکا مفتخر است که خلبان‌ های اسرائیلی جنگنده‌های پیشرفته F-۳۵‌ را پرواز می‌ دهند.

از آنجائیکه تراز روابط آمریکا با عربستان به نفع واشنگتن؛ اما روابط دوجانبه میان این کشور با تل آویو هزینه های گزافی را به آمریکا تحمیل می کند؛ توجیه این رابطه باید مسائلی بسیار فراتر از روابط تجاری بوده و به راهبردهای واشنگتن در منطقه خاورمیانه از قبیل حفظ منافع، تقویت و گسترش تروریسم، تلاش برای تجزیه منطقه راهبردی خاورمیانه، تسلط بر منابع سرشار انرژی آن و ... مرتبط باشد.

و به همین دلیل است که ترامپ به موازات لفاظی های ارادت گونه به رژیم صهیونیستی به تغییر عکس خود در توئیتر پرداخت تا شاید گام دیگری در راستای جلب نظر و حمایت لابی های پرنفوذ صهیونیستی در آمریکا به ویژه در انتخابات آتی ریاست جمهوری در کشورش بردارد.

مسأله دیگری را نیز می توان در این اقدام وی مورد واکاوی و تحلیل قرار داد. ترامپ علیرغم جمعیت بیش از یک میلیاردی مسلمانان عکسی با هیچ یک از اماکن مقدس آن ها در عربستان را در صفحات شخصی خود قرار نداده و یقیناً در ادامه این دُور از سفر خود به واتیکان چنین اقدامی را به انجام نخواهد رساند. در نتیجه نمایش عمق روابط صهیونیست ها با ترامپ تنها گزینه ای است که می توان به عنوان دلیل وی از این اقدام برشمرد؛ نکته مهمی که گویا سران مرتجع کشورهای عرب خاورمیانه یا از آن غافلند و یا تظاهر به غفلت از آن می کنند.

چرا ترامپ تصویر دیدارش از«دیوار ندبه»را در توئیتر قرار داد؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.