به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک که پس از دیدار و گفت‌وگو با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برگزار شد، با اشاره به اینکه قدس شرقی پایتخت فلسطین است، بر آمادگی فلسطین برای همکاری با طرف آمریکایی در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: مردم فلسطین و منطقه به تحقق صلح امیدوار هستند.

عباس تاکید کرد: درگیری‌ها میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی درگیری دینی نیست و درواقع احترام به ادیان مختلف بخش مهمی از اعتقادات و اصول ماست. مشکل اصلی ما با طرف اسرائیلی اشغالگری، شهرک سازی‌ها و به رسمیت نشناختن فلسطین است که این موارد مانع از تحقق راه‌حل تشکیل دو کشور می‌شود. مشکل ما دین یهود نیست. ما به این دین و پیروانش احترام می‌گذاریم.

وی ادامه داد: مساله امروز ما اسرای فلسطینی در زندان‌های اسرائیل است که بیش از یک ماه از آغاز اعتصاب غذایشان می‌گذرد.

عباس گفت: سفر اخیر ترامپ به منطقه و سخنانش در نشست سران کشورهای عربی،‌ اسلامی و آمریکا در ریاض بار دیگر ما را به تحقق صلح در منطقه امیدوار کرد. امیدواریم توافق صلح تاریخی بر اساس راه حل تشکیل دو کشوری را امضا کنیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر اینکه اصل در هر راه‌حلی برای مساله فلسطین طرح صلح عربی است. خطاب به ترامپ گفت: ما در این زمینه دستان خود را به سوی شما دراز می‌کنیم.

ترامپ نیز در این کنفرانس مطبوعاتی ابتدا از طرف خود و مردم آمریکا به دولت و مردم انگلیس و نیز خانواده‌های قربانیان حمله اخیر در منچستر تسلیت گفت و با آنها ابراز همدردی کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا درباره این حمله با تاکید بر لزوم مقابله با تروریست‌ها گفت: ما آنها را وحشی نمی‌خوانیم زیرا این اصطلاحی است که آنها آن را دوست دارند. ما از حالا به بعد آنها را بازنده می‌خوانیم.

وی تاکید کرد: حتی لحظه‌ای نمی‌توان دربرابر کشته شدن انسان‌های بی گناه سکوت کرد. این تفکر منفی باید نابود شود و از جوامع ما بیرون شده و ریشه‌کن شود.

ترامپ در ادامه ضمن تشکر از میزبانی عباس در بیت لحم گفت: ابتدای ماه جاری میلادی تماس‌هایی با عباس درباره صلح دو طرف فلسطینی و اسرائیلی داشتیم. همچنین رایزنی‌هایی در این زمینه با بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) انجام شد. من به تحقق این هدف بسیار امیدوار هستم.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: در این گفت‌وگوها هر دو طرف بر پایبندی خود به تحقق صلح در خاورمیانه تاکید کردند.

وی درباره نشستش با عباس گفت: در دیدار امروز بر کمک به حل مساله فلسطین تاکید کردیم و همچنین با عباس درباره تقویت توان‌ اقتصادی فلسطین که اکنون دچار مشکل شده گفت‌وگو کردیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که دو طرف فلسطینی و آمریکایی بتوانند صلح را در منطقه خاورمیانه محقق سازند.

ترامپ نشست‌های اخیرش در ریاض را بسیار مفید و نتیجه بخش خوانده و گفت: چیزی شبیه به این نشست‌ها تاکنون در تاریخ برگزار نشده است.

وی در ادامه پادشاه عربستان را شخصی خردمند خواند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.