به گزارش ایسنا، محمدرضا رزاقی اظهار کرد: ثبت نام از دانش‌آموزان پایه اول متقاضی مدارس شاهد، باتوجه به اولویت‌های تعیین شده توسط ستاد مرکزی شاهد از سوم خردادماه و از طریق سامانه سجا انجام می‌شود.

وی افزود: علاقه‌مندان به تحصیل در مدارس شاهد باید در مهلت مقرر با مراجعه به سامانه سجا، نمونه برگه‌های مربوطه را تکمیل کنند.

رزاقی تصریح کرد: زمان ثبت نام پایه اول ابتدایی از سوم خرداد، پایه هفتم از اول تیرماه و پایه دهم از هفتم تیرماه است و متقاضیان حداکثر طی ۲ هفته می‌توانند اقدام کنند.

سرپرست اداره کل شاهد وایثارگران وزارت آموزش و پرورش از وجود ۱۳۵۰ مدرسه شاهد درسطح کشور خبرداد و خاطرنشان کرد: میزان کمک سرانه‌ای که اولیاء پرداخت می‌کنند، در مقطع ابتدایی بین ۳۸ تا۵۸ هزار تومان ، متوسطه دوره اول ۴۴ تا۶۶ هزار تومان و در متوسطه دوم ۵۳ تا۸۶ هزار تومان است.

وی ثبت نام اینترنتی و تغییرات در امتیازبندی اولویت‌های پذیرش را ، دو عامل تسهیل کننده ورود دانش آموزان به مدارس شاهد در سال جدید تحصیلی دانست و اضافه کرد: امید است با استفاده از روش‌های نوین و فعال تدریس و یادگیری گروهی، در این گونه مدارس، شاهد افزایش مهارت‌های زندگی در دانش آموزان باشیم.

رزاقی گفت: متقاضیان ثبت نام اگر با مشکل و یا موردی در روند ثبت نام مواجه شدند، می‌توانند برای رفع آن به کارشناسی‌های امور شاهد و ایثارگران در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.