به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز اول خردادماه در درس خارج خود با اشاره به سند ۲۰۳۰۰ و با بیان اینکه این متن توسط سه نفر ترجمه، ویراست و به بنده ارایه شده است گفت: هدف از بیان این مطالب جسارت به کسی نیست بلکه بیان توضیحاتی در مورد این سند است تا ملت و مسئولان وظیفه خود را در مورد آن بدانند و اگر قبل از انتخابات سراغ آن نرفتیم نخواستیم انتخابات پرشور و امن و امان مخدوش شود.

وی با بیان اینکه در اولین ماده این سند آمده است که ما رؤسای دولت‌ها و کشور‌ها و نمایندگان عالی‌رتبه گردهم آمده‌ایم افزود: واژه «گردهم آمده‌ایم» یعنی توافق کردیم نشان دهنده الزامی بودن و داشتن قالب عهدنامه است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در ماده دیگر می‌گوید ما به نیابت از مردمی که به آنان خدمت می‌کنیم تصمیمی تاریخی اتخاذ کرده‌ایم که این تعبیر نشانه قیمومیت آنان بر دیگران است.

آیت‌الله مکارم با بیان اینکه عده‌ای جمع شده برای ۱۵ سال دیگر مردم دنیا تصمیم گرفته تا جهان مترقی بسازند عنوان کرد: این سند دارای ۵۹ بند و ۱۷ هدف دارد که بسیاری از آن زیبا و انسانی است و انسان از آن لذت می‌برد، ولی مجموع آن تثبیت نظام سلطه است و در لابلای آن مسایل خود را جاسازی کرده‌اند.

این مرجع تقلید با اشاره به اهداف چهارم و پنجم این سند مبنی بر ترویج فرصت‌های یادگیری مادام العمر برای همه و برابر و دستیابی به تساوی جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران تصریح کرد: گفته‌اند ما به جهانی می‌اندیشیم که همه زنان و دختران به طور همه جانبه تساوی جنسیتی را درک کرده و همه موانع حقوقی، اقتصادی و ... را از میان راه برداریم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به ملاحظات چندگانه خویش عنوان کرد: این سند عهدنامه و شامل برنامه‌های مختلف آموزشی، محیط زیست و اقتصادی و ... است و عده‌ای تصمیم گرفته تا فرهنگ سکولار غرب را در همه جا پیاده کنند و هدفشان نیز دگرگون کردن جهان است، ولی سؤال این است که آیا ما باید بنشینیم تا دیگران برای ۱۵ سال دیگر شئون زندگی ما تصمیم بگیرند؟.

وی افزود: ما خودمان برنامه تحول آموزشی و اقتصادی و کوتاه و بلندمدت داریم و آیا این پیروی پذیرش نظام سلطه نیست؟ مسئله دیگر این که باید گزارش سالانه این امور را هم به آن‌ها بدهیم؛ ۱۲۰ سؤال در مورد تمام شئون کشور آماده می‌کنند و باید جواب بدهیم و چه جاسوسی از این بهتر؟ جاسوسی آشکار.

وی با بیان اینکه فراموش نکنیم که یونسکو متولی این مسئله است و همیشه دولت‌های سلطه‌گر جاسوس‌هایی در این نهاد به نام کارمند و خبره دارند بیان کرد: آقایان می‌گویند ما هنگام پذیرش این سند زیر آن نوشته‌ایم که ما تا جایی قبول داریم که با فرهنگ و مذهب ما سازگار باشد که راست می‌گویند و نوشته و به مقام معظم رهبری هم ارسال کرده‌اند و رونوشتی هم به ما داده‌اند؛ ولی این افراد توجه نکرده‌اند که آن‌ها می‌گویند شرایط شما را تا جایی می‌پذیریم که بر خلاف روح سند نباشد در حالی که ما یک کشور مذهبی و دارای شرایط و فقه خاصی هستیم و این تشکیلات با روح سند سکولار نمی‌سازد و چگونه قبول کنیم که آن را اجرا کنیم.

آیت‌الله مکارم با بیان اینکه شرایط ایران معیار قرار نمی‌گیرد تصریح کرد: الفاظی در این سند به کار رفته است که معنی آن بر طبق برداشت خود آنان تفسیر می‌شود؛ مثلا از خانواده صحبت می‌شود، ولی آنان همجنس باز‌ها را هم خانواده می‌دانند؛ یا خشونت که آنان سپاه و بسیج ما را هم خشن می‌دانند، زیرا مفسر این الفاظ خود آنان هستند.

وی افزود: این سؤال برای همه مطرح است که چرا این سند بدون سر و صدا به آموزش و پرورش داده شده و چند کارگروه نیز برای آن انتخاب و گفته شده در برخی جا‌ها نیز اجرا شده در حالی که متولی اصلی آن شورای انقلاب فرهنگی است؛ بنده با چند عضو این شورا صحبت کردم، ولی از ماجرا خبری نداشتند؛ به علاوه چرا مجلس با خبر نشد و بالاتر از آن چرا رهبری را در جریان نگذاشتید.

این مرجع تقلید افزود: در این سند درباره کمک به کودکان و پایان دادن به فقر در همه اشکال تصریح شده است از جمله در هدف دوم بیان شده پایان دادن به گرسنگی، توسعه کشاورزی و ... در حالی که تصویب‌کنندگان این سند در این دو سال چه گامی برای این کودکان گرسنه و بیمار یمن برداشتند کودکانی که گرفتار بیماری وبا، کمبود دارو و مواد غذایی هستند؛ چه گامی برای مردم غزه برداشتند؛ چه کمکی به ویرانی‌های سوریه و ... کردند.

این مفسر قرآن تاکید کرد: این سند بر خلاف ظاهر بخشی از قسمت‌های زیبا دامی حساب شده برای ملت‌های جهان است تا آنان را در زیر سلطه خود درآورده و فرهنگ و مذهب آنان را دگرگون کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.