به گزارش ایسنا، در این مراسم هادی کاظمی، گیتی معیینی، بهزاد خدااویسی، جواد رضویان، بهمن هاشمی، اتابک نادری، شبنم فرجادجو، سیاوش مفیدی، شهاب عباسی، مجید صالحی، روشنک عجمیان، نرگس محمدی، سمانه پاکدل، فرهاد بشارتی، اکرم محمدی، منوچهر هادی، سپند امیرسلیمانی، الیکا عبدالرزاقی، نفیسه روشن، پرستو صالحی، آناهیتا همتی، علی صالحی، علی دهکردی، سعید امیرسلیمانی، الهام پاوه‌نژاد، علی لکپوریان، حسین سلیمانی، همسر مرحوم عارف لرستانی، خانواده همسر عارف لرستانی، محمدرضا طالب‌زاده، رضا شریف و فاطمه هاشمی حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم مدیر فرهنگسرای ارسباران یادداشتی از خواهر عارف لرستانی خواند که در آن آورده شده بود، از تمام کسانی که در این مراسم شرکت کرده بودند سپاسگزاری می‌کنم و قطعا تمایل پدر و مادر این بود که کنار شما باشیم اما به‌دلیل سکونت در کرمانشاه نتوانستیم حضور پیدا کنیم.

در ادامه کلیپی از عارف لرستانی پخش شد. سپند امیرسلیمانی به روی صحنه رفت و گفت: وظیفه سنگینی بر دوش من است زیرا امروز علی اوجی که یکی از دوستان صمیمی عارف است متنی فرستاده که باید آن را بخوانم.

در این متن آورده شده است: «برای تو می‌نویسم که بعد از رفتنت معنی رفاقت و زخم را تازه فهمیدم. به یاد می‌آورم در شام آخر که با هم بازی کردیم گفتی آقای مرگ نمی‌آیم اما مرگ تو را با خود برد. تو تنها نفر از ۱۴ میلیون نفری بودی که آغوشت به رویم باز بود که تمام رازم را می‌دانستی و من نیز راز تو را می‌دانستم. بعد از تو چه کنم و رفیقم را کجا پیدا کنم. به جان رفاقتمان، رفاقتمان هنوز جان دارد. به جان رفاقتمان هنوز نخندیده‌ام. به جان رفاقتمان حسرت این‌که تلفنت را بگیرم و بگویی سلام عشقم بر دلم مانده است. خداحافظ قهرمان رفاقت و فیلم‌هایی که ساخته نشد».

در ادامه سپند امیرسلیمانی درباره عارف لرستانی بیان کرد: نمی‌خواهم بگویم چرا عارف به حقش نرسید. نمی‌خواهم بگویم چرا بعد از مرگش به یادش افتادیم. روزی که فوت کرد یک ماه از او بی‌خبر بودم. اول باید یک سوزن به خود بزنیم.

او با اشاره به ویژگی‌های شخصیت عارف لرستانی گفت: غیرت عارف بسیار برجسته بود. او کشورش را دوست داشت. به همسر عارف می‌گفتم که عارف شهید شود به دلیل اینکه غیرت داشت و مردم و کشورش را دوست داشت.

امیرسلیمانی ادامه داد: جواد رضویان که ۱۶ سال است با هم رفاقت داریم تنها باری که دیدم گریه می‌کند به خاطر عارف بود. علی لکپوریان هم جزو کسانی است که برای دومین بار است که گریه‌اش را می‌بینم. کسانی که می‌خندانند با رفتن عارف لرستانی اشک می‌ریزند و این نشان می‌دهد که او چه جایگاهی داشته است.

او افزود: تبلیغاتی که برای عارف می‌شود را نمی‌فهمم. بستگان او عزیزند اما به ما اجازه دهند که بخشی از عارف هم مال ما باشد.

او با اشاره به عکسی که از عارف لرستانی در این مراسم بود، گفت: عارف به من می‌گفت کشتی را شروع کنم عضو تیم ملی کشتی می‌شوم. راست می‌گفت همت و غیرت زیادی داشت. در ۵ سال اخیر که او ازدواج کرده بود از لحاظ روحی بسیار بهتر شده بود و می‌گفت مدیون ازدواج و زندگی مشترکش است و من امروز از طرف خود می‌گویم ممنون الهام عزیز که حال خوب برای عارف ایجاد کردی و ممنون از همه که در این مراسم شرکت کردند.

جواد رضویان هنرمند دیگری بود که به روی صحنه رفت و درباره عارف لرستانی گفت: در این سال‌هایی که با هم بودیم و با هم رفاقت کردیم جز خوبی هیچ چیز از او ندیدم. کسی را سراغ ندارم که بگوید من از عارف ناراحت شده‌ام.

او ادامه داد: عارف یک درس به من داد که تا آخر عمر آویزه گوشم می‌شود. او رو بود و صداقت داشت. قرار نبود وقتی حرفی می‌زنم که باب میل او نبود پشت‌سر من حرف بزند و جلوی رویم حرف‌هایش را می‌گفت اما من جسارت این کار را نداشتم. او صادق و عاشق و همه‌چیز تمام بود و خدا هم گل‌ها را زودتر می‌چیند و می‌برد. شاید تصاویری که از تشییع عارف عزیز بیرون می‌آید خوشایند نیست ولی به قول سپند امیرسلیمانی ما هنرمندان را کمتر در حالت ناراحتی و غم دیده‌اید.

او با اشاره به جمع هنرمندان حاضر در این مراسم گفت: توقعی که از جمع هم‌صنف خودم دارم این است که بیشتر حواسمان به خودمان و همدیگر باشد. من هم از عارف یکی دو ماه خبر نداشتم و از علی اوجی خبر می‌گرفتم. رفتن عارف درسی که به ما داد این بود که اگر حواسمان نباشد ممکن است بی‌هوا کسی از میانمان برود.

الهام ناصری، همسر عارف لرستانی نیز ضمن تشکر از مسوولان فرهنگسرا و شهرداری، اظهار کرد: من از خانم باقری عزیز که دوست عارف بود و این مراسم را تدارک دید، تشکر می‌کنم. متاسفانه اتفاقات ناخوشایندی برایم به وجود آوردند که نبود عارف به حاشیه رفت. با تصمیم‌هایی که از امروز گرفتم انگار عزاداری برایمان از امروز شروع شده است. از همه دوستان عارف که آمدند و صحبت کردند سپاسگزارم. باارزش‌ترین میراثی که برایم گذاشت، جمع زیاد دوستانش بود و امیدوارم مانند عارف لیاقت داشتن این دوستان را داشته باشم. از وقتی که عارف از بین ما رفت یک لحظه ما را تنها نگذاشتند. امیدوارم که خدا فرصت دهد تا در شادی آنها جبران کنم.

او همچنین دو خاطره از عارف لرستانی تعریف کرد.

الهام ناصری در ادامه رو به نرگس محمدی کرد و گفت: می‌دانم عارف دوست دارد که به علی اوجی و نرگس محمدی به خاطر ازدواجشان تبریک بگوید. باید بگویم که این دو عزیز برنامه‌ریزی ازدواج خود را قبل از درگذشت عارف انجام داده بودند و امیدوارم سالیان سال خوشبخت زندگی کنند. از همه کسانی که در این مراسم حضور یافتند، تشکر می‌کنم.

علی لکپوریان نیز درباره مرحوم عارف لرستانی گفت: مطالب زیادی آماده کرده بودم که درباره عارف بگویم اما همه آنها از خاطرم رفت. همه می‌دانیم که دلمان برای عارف تنگ شده است. اگر در این مجلس قرار باشد که از خاطراتمان با عارف بگوییم، من اعلام می‌کنم که عارف عزیزم غیرت یعنی تو، مردانگی یعنی تو. مرگ در نمی‌زند قدر همدیگر را بدانیم.

او در پایان متن دلنوشته‌ای را درباره مرحوم عارف لرستانی خواند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.