به گزارش ایرنا، «محمود واعظی» در دیدار با مدیران پست اضافه کرد: حضور ۴۲ میلیون نفری مردم پای صندوق های رای کاری بس بزرگ است.
وی تاکید کرد دولت باید خدمتگزار مردم باشد و پست نیز خدمات جدید به مردم عرضه کند.
واعظی فرهنگ سازی برای تکریم مشتری به ویژه در باجه های قبول و بخش توزیع را ضروری ارزیابی کرد و ادامه داد: پست می تواند در عرصه ارایه خدمات، حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشد.
عضو هیات دولت بر استفاده از تجهیزات و فضای مناسب برای ارایه خدمات پستی تاکید کرد و گفت: نگرش ما به پست، توسعه ای است.

** نقش پست در انتخابات
مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در این دیدار تاکید کرد در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، شرکت ملی پست فارغ از هرگونه دخالت و جانبداری جناحی و سیاسی در چهارچوب قوانین و با استفاده از ظرفیت ها، قابلیت ها و توانمندی های خود مانند شبکه توزیع مویرگی، برخورداری از بانک اطلاعاتی مکانی و نشانی های کشور، اعتماد بالای عمومی، ارتباط گسترده با قشرهای مختلف جامعه و... به نامزدها خدمات ویژه پستی ارایه کرد.
«حسین مهری» افزود: در اداره های پست استانی، ستادهای انتخابات درباره چگونگی بهره مندی نامزدها از خدمات پستی تشکیل شد تا در چهارچوب قوانین و مقررات به ستادهای انتخاباتی متقاضی خدمات ارایه شود.
وی درباره راه اندازی سامانه بیتاک (بستر یکپارچه تبلیغات انتخابات کشور) گفت: برای ضابطه مندی استفاده از فضای مجازی و پوشش نیازمندی های ذینفعان تبلیغات انتخاباتی، سامانه بیتاک به عنوان بستر یکپارچه ارتباطی میان مردم، حاکمیت، نامزدهای انتخاباتی و انتشاردهندگان محتوای تبلیغاتی در فضای مجازی با مدیریت مستقیم ستاد انتخابات وزارت کشور و اجرای شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران طراحی و پیاده سازی شد.
وی اعلام کرد در این زمینه 27 قرارداد در سراسر کشور امضا و اطلاعات 260 هزار نفر از نامزدهای ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سامانه ثبت شد و یک هزار و 283 انتشاردهنده به این سامانه مراجعه کردند.
به گفته وی، شرکت ملی پست با استفاده از خدمات تبلیغاتی خود در قالب پست مستقیم، مرسولات و بروشورهای تبلیغی نامزدها را با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی پست به نشانی‌های معین یا به صورت فراگیر (بدون نشانی) با هزینه های مناسب در کوتاه ترین زمان توزیع کرد و در این زمینه در سراسر کشور ۳۲۹ قرارداد امضا و به واسطه آن ۲۶ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۴۱۷ فقره ترافیک جذب شبکه شد.
وی درباره ارایه خدمات سیستم پست صوتی تبلیغاتی افزود: براساس فرایندهای تعریف شده متقاضیان تبلیغات مورد نظر خود را از طریق سیستم صوتی پست به اطلاع شهروندان اطلاع رسانی کردند.
مهری اضافه کرد: در زمان برگزاری انتخابات ۲۲ دفتر پستی در کشور به عنوان شعبه های اخذ رای فعالیت کردند و ۴۲۸ نفر از کارکنان شبکه در سراسر کشور، فعالانه در امر رای گیری هموطنان مشارکت داشتند.
وی ادامه داد: گزارش فعالیت های شبکه پستی در قالب فیزیکی مانند کاتالوگ و بروشور و همچنین الکترونیکی از طریق درگاه شرکت ملی پست، زیربخش های استانی و شبکه های اجتماعی منتشر شد.
به گزارش ایرنا، انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره مجلس دهم شورای اسلامی (در چهار حوزه) بیست و نهم اردیبهشت ماه برگزار شد.
در این دوره انتخابات 56 میلیون و 410 هزار و 234 نفر دارای شرایط رای بودند که یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر برای نخستین بار رای می دادند.
میان چهار نامزد حاضر در انتخابات ریاست جمهوری، «حسن روحانی» ۲۳ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۶۱۶ رای به میزان ۵۷ درصد آرا را به خود اختصاص داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.