به گزارش فارس، «لرد نورمن لامونث» نمایند ویژه دولت انگلیس در امور تجاری با ایران در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «بلومبرگ» پیرامون انتخاب مجدد «حسن روحانی» و سخنان اخیر «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا گفت: «روحانی در زمان تبلیغات انتخاباتی نه تنها از سرمایه گذاری وسیع در کشورش خبر داد بلکه بر بهبود روابط با کشورهای جهان سخن گفت و حتی به ویژه به عربستان نیز اشاره کرد و نیازی به دشمنی بین دو طرف نیست.»

وی درباره سخنان شب گذشته ترامپ در عربستان و با انتقاد از وی گفت: «ترامپ با سخنان خود در عربستان نشان داد که اشراف کافی را به سخنان روحانی نداشته است. هرگونه تهدید خصمانه علیه ایران بازتاب مثبتی نخواهد داشت. ایران کشوری بوده که از سوی همسایگان عرب خود در گذشته مورد تاخت و تاز قرار گرفت و تسلیحات نظامی در اختیار دشمان این کشور قرار گرفت.»

وی درباره تمرکز دولت جدید روحانی گفت: «وی مودبانه به سخنان ترامپ پاسخ می‌دهد. البته «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران جواب ترامپ را داد. روحانی خواهان حذف تحریم‌های غیر هسته‌ای علیه کشورش است و باید در این مسیر گفت‌و‌گوهای مستقیم با طرف‌های اروپایی یا آمریکا داشته باشد. این وظیفه‌ای دشوار است. البته او تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.