به گزارش ایرنا بدنبال خبر فراخوان دو هفته پیش کمیته اطلاعات سنای آمریکا از 'مایک فلین' مشاور امنیتی برکنار شده ترامپ به دادن شهادت در رابطه با پرونده روسیه یک منبع آگاه و نزدیک به فلین روز دوشنبه به شبکه خبری ای بی سی گفته است که وی درنظر دارد با استناد به متمم پنجم قانون اساسی آمریکا از حضور در این نشست خودداری کند.
فلین تاکنون تنها فردی است که از دایره اطرافیان ترامپ برای دادن شهادت درخصوص پرونده روسیه به سنای این کشور فراخوانده شده است.
شبکه مذکور به نقل از این منبع نزدیک به فلین نوشته است که او با استناد به همین متمم ، از مصونیت قانونی استفاده کرده و حاضر نخواهد شد اسناد و مدارکی را که این کمیته خواستار آن ها شده ، در اختیار آن ها بگذارد.
ای بی سی به نقل از کارشناسان حقوقی آمریکا نوشته است که براساس متمم پنجم قانون اساسی آمریکا کسانی که در جایگاه شهادت نشسته و یا ارائه اسناد و مدارکی از آن ها درخواست شده است که می تواند به مجرمیت آن ها منتهی شود می توانند از ارایه شهادت خودداری کنند.
در این صورت این دومین باری خواهد بود که فلین مشاور سابق ترامپ از شهادت درمورد پرونده دخالت روسیه در انتخابات کشورش که به طور مستقیم او را نیز در معرض اتهام تبانی و حقوق بگیری از مسئولین دولت روسیه قرار داده ، خودداری می کند.
این در حالی است که کاخ سفید و سخنگوی ترامپ تاکنون بارها مدعی شده است که رییس جمهوری آمریکا مصرانه از فلین خواسته است تا شهادت در مقابل قانون گذاران آمریکایی را بپذیرد و ' هر کاری را که لازم است' برای خاتمه بخشیدن به این ماجرا انجام دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.