به گزارش خبرآنلاین، ماراتن انتخابات ۹۶، در بیست و نهمین روز اردیبهشت ماه، به خط پایان خود نزدیک شد. در همان ساعت‌های اولیه، بسیاری از چهره‌های سیاسی خود را به مراکز متعدد رأی گیری رساندند، تا همانطور که از مردم خواسته بودند، رأی دادن را به ساعت‌های پایانی نکشانند.

بعد از حضور حسن روحانی در حسینیه جماران، نوبت به وزرای او رسید که به پای صندوق رأی بروند. در این میان حسینیه ارشاد، حسینیه جماران و ستاد انتخابات وزارت کشور بیش از سایر نقاط مورد مراجعه وزرای روحانی در روز رأی گیری بودند. اما دو وزیر با ابتکار عمل در شعب خاصی حضور یافتند. وزیر کار در جمع کارگران رای داد و وزیر بهداشت در یک بیمارستان.

در جدول زیر می‌توانید محل رأی دادن و اهم اظهارات اعضای کابینه یازدهم پس از انداختن رأیشان به صندوق را بخوانید:

نام وزارتخانه

وزیر

اظهارات

محل رأی دادن

ارتباطات و فناوری اطلاعات

محمود واعظی

کاندیداها همواره باید اصول اخلاقی را حفظ کنند و برای کسب رای نباید اصول اخلاقی خود را زیرپا بگذارند. سابقه افراد نشان می دهد که با چه مواردی موافق و با چه موارد مخالف هستند. متاسفانه برخی بداخلاقی ها که در این مدت انجام شد لطمه زیادی به جامعه وارد کرد و نشان داد که افراد برای کسب رای چه اقداماتی را انجام می دهند.

جماران

اطلاعات

حجت الاسلام سید محمود علوی

الحمدالله امنیت درون سازی که از حضور یکایک مردم در کشور می جوشد، اثرات خود را گذاشته است؛ شاید در مناسبت های گذشته جریانات ضد امنیتی و ضد انقلاب سعی می کردند به نوعی حضور خود را نشان دهند و به نوعی دست به کارهایی بزنند و تهدیدهایی را بیافرینند. الحمدالله در این دوره نسبت به انتخابات و برنامه های گذشته شاهد افت این معنا هستیم؛ البته نه اینکه نبوده ، موارد متعددی بوده اما ضرورتی ندیدیم این موارد جزئی را به اطلاع مردم برسانیم و احیانا مایه تشویش خاطر مردم شویم.

ستاد انتخابات وزارت کشور

اقتصاد

علی طیب‌نیا

من بیش از یک ساعت است که در صف رای دهندگان هستم، این انتظار بسیار شیرین است چون نشان می‌دهد مردم از همین ساعات آغازین حضور پررنگ و با نشاطی دارند. حضور در انتخابات را نه تنها یک حق شهروندی بلکه یک مسولیت ملی برای هر شهروند ایرانی است. هر رای که ما می دهیم نه تنها سرنوشت امروز ما بلکه سرنوشت نسل های بعد را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مسجد رسول شهرک غرب

امورخارجه

محمد جواد ظریف

(در پاسخ به برخی از انتقادها مبنی بر این‌که تعداد صندوق رای در نظر گرفته شده برای آمریکا زیاد بوده ولی برای سوریه و عراق تعداد صندوق کمی در نظر گرفته شده است) ۵۵ صندوق رای برای آمریکا در نظر گرفته شده که این تصمیم با توجه به وسعت این کشور و تعداد قابل ملاحظه ایرانیان که در آمریکا زندگی می‌کنند اتخاذ شده است. در عراق و سوریه نیز در مجموع ۳۰ صندوق رای در نظر گرفته است.

جماران

بهداشت و درمان

حسن قاضی‌زاده هاشمی

امروز ملت ایران افتخار دارد که مستقل از قدرت های جهانی سرنوشت خود را تعیین می کند و این افتخار میراث انقلاب اسلامی ایران است. امیدوارم نتیجه انتخابات هرگونه باشد به نفع مردم باشد. هر دولتی که روی کار بیاید موظف است طرح تحول سلامت را ادامه دهد؛ به دلیل اینکه مردم در این حوزه مشکل دارند.

یکی از مراکز درمانی تهران

دفاع

حسین دهقان

امروز توسط ملت بزرگ ما حماسه باشکوهی رقم زه شد و دنیا دید آنچه در کشور ما به عنوان مردم سالاری دینی مطرح است که یک حقیقت غیرقابل انکار است. برای بار اول نیست که آمریکایی ها دشمنی و عناد می کنند و کینه شان را نسبت به انقلاب و ما در قالب تحریم افراد یا شرکتها اعمال می‌کنند، این مسئله هم در شمار اقدامات قبلی آنها است. آنها می دانند که مردم ما می دانند آنچه برای ما مهم است تامین امنیت ملی ما است و برای آن هم هر نوع توانی را به کار می گیریم واز هیچ کسی هم ابایی نداریم.

ستاد انتخابات وزارت کشور

راه و شهرسازی

عباس آخوندی

میزان مشارکت بسیار بالا و قابل توجه است ولی این انتخابات، انتخاب بین راه و بی راه و آگاهی و گمراهی است.

وزارت کشور

صنعت، معدن و تجارت

محمدرضا نعمت‌زاده

امیدوارم شاهد مشارکت حداکثری مردم برای حضور در انتخابات در سراسر کشور باشیم.

منطقه لواسان تهران

علوم و تحقیقات

محمد فرهادی

حضور حداکثری مردم بیانگر این است که مردمسالاری دینی یا همان دموکراسی به معنای واقعی در کشور اعمال می‌شود. کسی که زمام امور اجرایی کشور را به دست بگیرد باید سابقه مدیریتی قوی در عرصه‌های مختلف نظام داشته باشد و بتواند کابینه را به خوبی اداره کند و اولویت‌های توسعه‌ای کشور را مد نظر داشته باشد. رئیس جمهور باید با تعامل موثر بین‌المللی نقش موثری را در دنیا داشته باشد.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر

فرهنگ و ارشاد اسلامی

سیدرضا صالحی امیری

امروز شاهد جهش در آرای مردم خواهیم بود، احساسم این است که سال ۷۶ در حال تکرار است. دولت سه اولویت اساسی را دارد، اقتصاد و معیشت نخستین اولویت دولت است و همچنین توسعه زیرساخت ها که مردم با توجه به آنها بتوانند مشکلات خود را برطرف کنند نیز دومین اولویت دولت است.

حسینیه جماران

کار

علی ربیعی

به عنوان یک کارگر قدیمی که امروز در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت اقتصادی و اجتماعی دارد از همه مردم خصوصا مخاطبان این وزارتخانه می‌خواهم که با مشارکت در امر انتخابات فرصت دستیابی به امکانات برابر و بهتر را برای همگان از طریق مشارکت در امر انتخابات فراهم کنند.

کارخانه‌ شیشه مینا

کشور

عبدالرحمن رحمانی‌فضلی

از مردم می خواهم حضور به موقع و مستمر پای صندوق رای داشته باشند تا از فرصت ۱۲ ساعته استفاده کنیم و نیازی به تمدید زیاد زمان انتخابات نداشته باشیم. احتمال وجود شایعات و گمانه زنی ها درفضای مجازی و رسانه ها وجود دارد بنابراین بدون توجه به این شایعات نگاه آنها به صدا و سیما و اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور باشد.

ستاد انتخابات وزارت کشور

نفت

بیژن نامدار زنگنه

هر کس که رییس جمهور شود، باید همه به وی کمک کنند زیرا رییس جمهور همه ملت ایران است. باید با دوستی و برادری این حقوق ملت را جلو ببریم و از این رو وقتی یک فرد رییس جمهوری می شود باید همه وی فرد کمک کنیم تا آن فرد موفق شود. نباید مثل چهار سال گذشته که یک نفر رییس جمهور شد و دیگران تلاش کردند وی را زمین بزنند، تکرار شود؛ این روش ناجوانمردانه ای است. صندوق رای محل پایان مخاصمات است و حالا برای توسعه کشور باید رفاقت ها آغاز شود.

حسینیه جماران

ورزش و جوانان

مسعود سلطانى فر

دوم خرداد ١٣٧٦ تکرار خواهد شد و ما شاهد پیروزى بزرگ و سرنوشت ساز ملت ایران خواهیم بود.

مسجد هدایت

معاون در سازمان محیط زیست

معصومه ابتکار

مردم ایران همواره برای ایستادگی در صحنه های مهم از جمله انتخابات حاضر بوده اند، انتخابات نمایشی از همبستگی، وحدت و اقتدار ملی جمهوری اسلامی است. حضور پر شور مردم از همه اقشار، قومیت ها، گروه ها و زنان و مردان در پای صندوق های رای نماد مردم سالاری دینی است.

حسینیه ارشاد

معاون در امور زنان و خانواده

شهیندخت مولاوردی

امروز شاهد مشارکت حداکثری هستیم و امیدواریم دولتی مستقر شود که با پشتوانه قوی برنامه های خود را پیش ببرد. توصیه می‌کنم اول وقت پای صندوق های رای بیایند و حضور گسترده ای داشته باشند؛ زیرا اگر در ساعات پایانی رای گیری به مراکز اخذ رای مراجعه کنند، ممکن است با شلوغی جمعیت روبرو شوند.

مسجد امیر (ع)

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سخنگوی دولت

محمدباقر نوبخت

این انتخاباتی است که شخصیت محبوب ما حضرت آیت الله هاشمی، یار دیرین حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در این رای گیری شرکت ندارند، ما ارادتمندان ایشان در این محل که همیشه رای خود را به صندوق ها میسپردند، حضور پیدا کردیم تا ضمن اینکه به تعهد اجتماعی و اخلاقی خود عمل می‌کنیم، ارادتمان را نیز به ایشان نشان دهیم.

حسینیه جماران

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی

علی اکبر صالحی

...

در وزارت امور خارجه

معاون حقوقی

مجید انصاری

...

جماران

معاون پارلمانی رئیس جمهور

حسینعلی امیری

تا این لحظه مشکل خاصی از سوی وزارت کشور گزارش نشده است.

حضور مردم در انتخابات امروز پر شور و گسترده است و با این حضور گسترده، دشمنان جمهوری اسلامی ایران بازنده واقعی انتخابات هستند.

شعبه اخذ رای حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در شهر ری


وزرایی همچون محمود حجتی وزیر کشاورزی، حمید چیت چیان وزیر نیرو، مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری و همچنین فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش از جمله چهره‌هایی بودند که به دلیل آنکه در تهران رأی خود را به صندوق نیانداختند، خبری از محل رأی دادن آنها در رسانه‌ها منتشر نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.