به گزارش تسنیم، محمد بهشتی‌منفرد در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان البرز که عصر امروز در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به اینکه انتظار می‌رود که نمایشگاه سال جاری بهتر از سال گذشته برگزار شود، اظهار داشت: در حال حاضر محل و زمان نمایشگاه در اوکراین مشخص شده است.

سفیر ایران در اوکراین با بیان اینکه در سال گذشته ۳۰۰ شرکت برای حضور در این نمایشگاه داوطلب بودند، ادامه داد: اما در موقع برپایی نمایشگاه فقط ۶۱ شرکت حضور یافتند و انتظار می‌رود نمایشگاه امسال با استقبال بهتری مواجه شود.

وی با اشاره به اینکه بنده به استانهای خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، گیلان و خوزستان سفر داشته‌ام و آنها برای حضور اعلام آمادگی کردند، عنوان کرد: در گذشته امکان خرید مستقیم از اوکراین وجود نداشت و در حال حاضر این امکان تا حدودی انجام شده و پروسه اجرایی آن نزدیک است.

بهشتی منفرد با بیان اینکه در سال گذشته در زمینه شکلات از سوی اوکراین در ایران نزدیک به ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد، افزود: کارخانه این شکلات‌سازی در سال جاری با همکاری استان البرز در استان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایران در سال گذشته به اوکراین ۳۰ درصد افزایش صادرات داشته است، خاطرنشان کرد: این صادرات از اوکراین به ایران ۱۵ درصد افزایش یافته است.

سفیر ایران در اوکراین با بیان اینکه ۳ مسیر جدید برای رفت و آمد به اوکراین در دست بررسی است، افزود: دولت اوکراین تسهیلات ویژه‌ای از جمله کاهش هزینه ویزا و بیشتر کردن زمان آن را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه ممکن است اوکراین تا حدودی جایگزین ترکیه برای ایران شود، عنوان کرد: اوکراین در حال پیوستن به اتحادیه اروپا است و هر چه این روند بیشتر جلو رود امکان حضور ما با هزینه‌های بالاتر و سخت‌تر ایجاد می‌شود، بنابراین بهترین زمان شروع کار و همکاری با اوکراین حال حاضر است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.