به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کمیسیون انتخابات ملی کره‌ جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: رای دهندگان می‌توانند آرای زودهنگام خود را امروز (پنجشنبه) و فردا (جمعه) در حدود ۳۵۱۰ حوزه رای گیری در سراسر این کشور به صندوق‌ها بیندازند.

انتخابات ریاست جمهوری کره‌ جنوبی برای تاریخ ۹ مه (۱۹ اردیبهشت) تعیین شده است اما مسئولان کمیسیون انتخابات به منظور رفاه حال کسانی که قصد سفر و خروج از کشور را دارند اعلام کردند که رای دهندگان می‌توانند طی این دو روز یعنی زودتر از تاریخ مقرر آرای خود را به صندوق‌ها بیندازند.

خبرگزاری یونهاپ اعلام کرده که تاکنون چهار میلیون تن در این انتخابات زودهنگام شرکت کرده‌اند و تعداد رای دهندگان واجد شرایط کره‌ جنوبی بیش از ۴۲ میلیون تن است.

کمیسیون انتخابات ملی کره‌ جنوبی در ادامه بیانیه خود گفت: مردم می‌توانند بین ساعات شش صبح تا ۱۸ بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه آرای خود را به صندوق‌ها بیندازند. همچنین برای آنکه همه فرصت رای دادن داشته باشند صندوق‌های رای به فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های راه آهن و دیگر ورودی‌ها و خروجی‌های کره‌ جنوبی فرستاده شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این نخستین انتخابات ریاست جمهوری کره‌ جنوبی است که در سال‌های اخیر به صورت زودهنگام برگزار می‌شود.

براساس تقویم کره‌ جنوبی روز جمعه روز کودک است و به همین دلیل مردم سه روز تعطیل هستند و دولت اعلام کرده که ممکن است مردم قصد سفر داشته باشند و به همین منظور زمان رای گیری را به جلو انداخته است. با این حال سایر شهروندان کره‌ جنوبی علاوه بر امروز و فردا می‌توانند روز سه شنبه در انتخابات شرکت کنند.

براساس نظرسنجی‌هایی که پیش از انتخابات صورت گرفت مون جائه - این، نامزد حزب لیبرال نسبت به دو رقیب خود از احزاب محافظه کار و میانه رو پیشتاز است.

پیروز این انتخابات ریاست جمهوری صرف نظر از دوره دو ماهه معمول گذار فورا سوگند یاد خواهد کرد. استیضاح و برکناری پارک گئون های از ریاست جمهوری برنامه انتخابات کره‌ جنوبی را تغییر داد و رئیس‌جمهور جدید برای یک دوره پنج ساله کامل خدمت خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.