به گزارش ایرنا آغاز سفر دوره ای اردوغان به چند کشور آسیایی، اروپایی و آمریکا؛ اخراج حدود چهار هزار نظامی دیگر از ترکیه؛ کشته شدن یک ایرانی در استانبول؛ و صدراعظم اتریش خواستار ایجاد نظم جدید در روابط با ترکیه؛ از خبرهای مهم روز یکشنبه این کشور است.

** رئیس جمهوری ترکیه امروز در آغاز سفر دوره ای خود با بدرقه رسمی رئیس مجلس ملی ترکیه از استانبول عازم دهلی نو شد.
رجب طیب اردوغان قرار است در ادامه این سفر به چند کشور آسیایی، اروپایی و آمریکا سفر کند.
وی، امروز در فرودگاه استانبول طی سخنانی گفت که هندوستان نیز همانند ترکیه با سازمان های تروریستی در نبرد است و در جریان سفرم به این کشور علاوه بر مساله جماعت گولن، مسایل مرتبط با دیگر گروه هایی که سعی در خدشه دار کردن روابط دو کشور دارند را نیز مطرح خواهم کرد.

** در چارچوب قوانین وضعیت فوق العاده در ترکیه، دولت آنکارا با دو مصوبه جدید زمینه اخراج سه هزار و ۹۷۴ نظامی و آکادمیسین را در مقابل بازگشت مجدد ۷۳۱ نفر از کارمندان اخراجی به کارهای خود فراهم کرد.
پس از کودتای تابستان گذشته در ترکیه و اعلام وضعیت فوق العاده در این کشور تاکنون دهها هزار نفر با عنوان انتساب به جماعت گولن اخراج شده اند.

** براساس گزارش برخی از منابع خبری، یکی از دو ایرانی که شنبه شب در حال تردد در منطقه ساری یر استانبول هدف رگبار گلوله قرار گرفته و کشته شد، احتمالا سعید کریمیان مدیر گروه جم تی وی است.

** کریستین کرن صدر اعظم اتریش روز گذشته با اعلام مخالفت خود با عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا، خواستار ایجاد نظم جدید این اتحادیه در رابطه با آنکارا شد.
وی در حاشیه اجلاس سران اتحادیه اروپا و بحث درباره مذاکرات برگزیت در بروکسل، گفت که اتحادیه اروپا باید روابط جدیدی با ترکیه فراتر از منافع اقتصادی، امنیتی و مهاجرتی ایجاد کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.