به گزارش ایرنا 'بمباران ترکیه' بهانه ورود نظامی آمریکا به شمال عراق و سوریه؛ افشای ماجرای فراری دادن زندانیان استان الانبار؛ و کشته شدن یک نظامی آمریکایی در موصل؛ از خبرهای مهم روز یکشنبه این کشور است.

** خالد السرای رئیس مرکز دیده بان رسانه های عراق، حمله هوایی ترکیه به اراضی شمال عراق و سوریه در سه شنبه گذشته (پنجم اردیبهشت/۲۵ آوریل) را با هماهنگی آمریکا و در چارچوب طرح مشترک آمریکایی - اسراییلی ارزیابی کرد که ترکیه، عربستان و قطر با هدف بهانه تراشی برای ورود نظامی آمریکا به مناطق شمالی عراق و سوریه مهره های این بازی هستند.
السرای، همه شواهد و قرائن بمباران اخیر ترکیه را در این زمانبندی متناسب با طرح فوق دانست و حضور نیروهای آمریکایی در شمال سوریه به بهانه حمایت از نیروهای مدافع مردم کرد سوریه را از نتایج این بمباران دانست.

** رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، از دستگاه های امنیتی این کشور خواست نسبت به دستگیری و حسابرسی افسران امنیتی درگیر در پرونده فراری دادن زندانیان از استان الانبار اقدام کنند.
بنا به اظهارات نعیم الکعود، فاسدین در دستگاه های امنیتی الانبار در ازای مبالغی پول اقدام به خارج کردن زندانیان کرده اند و کمیته امنیتی الانبار تلاش دارد فاسدان را در این پرونده شناسایی و آن ها را تحویل دادگاه های نظامی دهد.

** براساس اعلام امروز ارتش آمریکا، یکی از نظامیان این کشور در شمال عراق، در برخورد با یک مین کاشته شده توسط گروه تروریستی داعش کشته شد.
در این گزارش به جزییات بیشتری از این حادثه، از جمله زمان دقیق آن و ماموریت این نیروها اشاره نشده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.