به گزارش ایرنا تظاهرات زنان فلسطینی در حمایت از اسرای اعتصاب کننده و ادامه همبستگی گروه های عربی با این اسیران؛ غزه نزدیک به انفجار؛ اعتراض مقام حماس به بی توجهی رئیس حکومت خودگردان نسبت به مشکلات اسرای فلسطینی؛ بازداشت ۱۰ جوان فلسطینی در کرانه غربی توسط اشغالگران صهیونیست؛ و از سرگیری ساخت دیوار حائل در کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی؛ از خبرهای مهم روز یکشنبه فلسطین است.

** دهها تن از زنان فلسطینی نوار غزه به دعوت اتحادیه عمومی زنان فلسطین با برگزاری تظاهراتی، همبستگی و حمایت خود از اسیران اعتصاب کننده در زندان های رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.
اسیران فلسطینی از روز 17 آوریل ماه جاری (28فروردین) یعنی روز جهانی اسرا دست به اعتصاب غذای نامحدود زده اند.

**‌ گروه ها، احزاب و نهادهای عربی مانند 'جبهه العمل الاسلامی' اردن، بار دیگر حمایت خود از اعتصاب غذای اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.
همچنین مقتدی صدر رهبر جناح صدر نیز فراخوان سه روز روزه به مناسبت حمایت و همبستگی با اسیران فلسطینی را اعلام کرد.
این در حالی است که جبهه عمل اسلامی اردن از سازمان های عربی و بین المللی و سازمان های حقوقی خواست تا در رابطه با قضیه اسیران فلسطینی اعتصاب کننده غذا، اقدام کنند.

** احمد یوسف از مقام های بلندپایه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با هشدار نسبت به وضعیت نامناسب غزه و ادامه محاصره و در تنگنا قرار دادن شهروندان فلسطینی ساکن این منطقه و تاکید بر این موضوع که غزه نزدیک به انفجار است، خواستار مداخله جامعه جهانی به خاطر بحرانی تر شدن وضعیت فلسطینیان غزه شد.

** محمود الزهار یکی از رهبران جنبش حماس، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به تسلط بر اموال فلسطینیان و استفاده از آن ها برای باند خود و بی توجهی به مشکلات اسیران فلسطینی متهم کرد.
الزهار از گروه های فلسطینی خواست برای مقابله با توطئه ها علیه قضیه فلسطین وحدت و همبستگی داشته باشند.
به اعتقاد الزهار، عباس هیچ تلاشی برای از بین بردن رنج اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی نمی کند.

** منابع نظامی سوری اعلام کردند که اخبار مربوط به حمله رژیم صهیونیستی به مقر لشکر 90 سوریه در قنیطره صحت ندارد.

** نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز در مناطق مختلف در کرانه باختری 10 فلسطینی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

** رژیم صهیونیستی ساخت دیوار حائل و تعرض به اراضی شهروندان فلسطینی در روستای الولجه در شمال غرب بیت لحم واقع در جنوب کرانه باختری را از سر گرفت.
حسن بریجیه نماینده کمیته مقاومت در برابر ساخت دیوار حایل و شهرک سازی در بیت لحم روز گذشته با اعلام این خبر گفت که رژیم اشغالگر ساخت دیوار حائل در منطقه عین جویزه در شمال غرب روستای الولجه با نصب سیم خاردار به ارتفاع چهار متر را از سر گرفته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.