به گزارش میزان، منظور احمد کاکر یکی از نماینده پارلمان ایالتی بلوچستان پاکستان ضمن ابراز تاسف از حوادث ناگواری که هر از گاهی در منطقه مرزی میان دو کشور رخ می دهد، از جمله شهادت جمعی از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در نزدیک مرز پاکستان گفت: این یک قاعده بین المللی است که مرزهای امن، موجب رونق همکاری های اقتصادی و تجارت دوسویه میانه کشورهای دو طرف مرز می شود.

وی افزود: ایالت بلوچستان پاکستان به عنوان تنها ایالت هم مرز با ایران، دروازه تجارت پاکستان با ایران محسوب می شود و ضرورت دارد نیروهای پلیس، مرزبانی، ارتش و دیگر دستگاه های ذیربط پاکستان، اقدامات بیشتری نسبت به گذشته برای از بین بردن عوامل ناامنی در امتداد خط مرزی با ایران اتخاذ کنند.

وی گفت: ایران برای تامین امنیت، رفاه و منافع مردم این کشور در مناطق مرزی، اقداماتی را انجام داده است و ضرورت دارد پاکستان هم برای اقدامات مشابهی را برای تامین امنیت، رفاع و منافع مرزنشینان خود در امتداد خط مرزی با ایران و سایر مناطق مرزی، اتخاذ کند.

این نماینده پارلمان ایالتی بلوچستان همچنین تاکید کرد که همکاری و تعامل بیشتر میان نهادهای نظامی، مرزبانی و امنیتی ایران و پاکستان برای تقویت امنیت مناطق مرزی دو کشور، امری اجتناب ناپذیر است.

عبدالمالک بلوچ سروزیر سابق ایالت بلوچستان و از اعضای ارشد پارلمان ایالتی نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد که تامین امنیت مرزهای ایران و پاکستان، ضرورتی اجتناب ناپذیر برای توسعه همکاری های تجاری میان دو کشور است.

'برخورداری از مرزهای امن، کاملا به سود هر دو کشور ایران و پاکستان است . مردم بلوچستان پاکستان با مردم ایران در آن سوی مرز ارتباط تنگاتنگی دارند و حتی روابط خویشاوندی بین آنها وجود دارد. مردم هر دوطرف مرز دوستدار صلح و آرامش بوده و هرگز موافق رفتارهای ناامن کننده مناطق مرزی نیستند.

در اثر حمله چهارشنبه گذشته (ششم اردیبهشت) عوامل وابسته به گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل، جمعی از از مرزبانان غیور کشورمان در نزدیکی مرز پاکستان به شهادت رسیدند.

دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در نامه ای خطاب به نواز شریف نخست وزیر پاکستان، ضمن ابراز نگرانی عمیق و تاسف شدید از تکرار تعرضات تروریستی از خاک پاکستان به خاک جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرده است: انتظار می‌رود برای حفظ و ارتقاء روابط خوب و برادرانه دو کشور دستور فرمایید مسببین این اقدام تروریستی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به محکمه عدالت سپرده شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.