به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت در گزارشی به پیچیده بودن سیاست خارجی "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، پرداخت و نوشت: از منزوی کردن آمریکا تا تهدید تقابل هسته‌ای، تحلیل رفتارهای سیاسی ترامپ دشوار به نظر می‌رسد.

ترامپ درباره برخی کشورها بیش از سایرین صحبت می‌کند و یا تاکنون کوچکترین اشاره‌ای به دیگر کشورهای جهان که آنها نیز با چالش‌هایی بین‌المللی دست به گریبان هستند، صحبتی به میان نیاورده است.

به تازگی نقشه‌ای با مضمون طنز از دیدگاه ترامپ نسبت به جهان ارائه شده است که در آن هر کشوری که رئیس جمهور آمریکا بیش از همه درباره‌اش اظهار نظر کرده، بزرگ‌تر و کشورهایی که کمتر و یا اصلا راجع به آنها صحبت نکرده، کوچک‌تر ترسیم شده‌اند.

به عنوان مثال، ترامپ تاکنون بیش از همه راجع به آمریکا صحبت کرده است بطوریکه تصور می‌شود از دید وی، آمریکا بخش بزرگی از جهان را تشکیل می‌دهد!

رئیس جمهور آمریکا بیش از آنکه راجع به روسیه صحبت کند، به اظهار نظر درباره مکزیک پرداخته است. وی همچنین تاکنون توجه بسیار کمی نسبت به آمریکای جنوبی و یا آفریقا داشته؛ اما بارها درباره ایران اظهار نظر کرده است.

ترامپ تاکنون ۶۵۵ بار درباره آمریکا، ۲۱۳ بار درباره چین، ۱۹۷ بار درباره مکزیک، ۱۰۴ بار درباره ایران، ۹۸ بار درباره اسرائیل، ۷۷ بار درباره عراق، ۷۴ بار درباره ژاپن، ۵۱ بار درباره روسیه، ۵۱ بار درباره فرانسه و ۴۹ بار درباره سوریه صحبت کرده است.

سکوت ترامپ درباره باقی کشورهای جهان این ذهنیت را بوجود می‌آورد که وی کوچکترین توجهی به دیگر مسائل بین‌المللی ندارد و فقط بر روی مسائلی خاص متمرکز شده است.

جهان از نگاه دونالد ترامپ+ نقشه

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.