به گزارش ایسنا، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران حزب با اشاره به اولین مناظره انتخاباتی در روز جمعه با انتقاد از دروغگو خطاب کردن برخی کاندیداها افزود: سیاست تخطئه عملکرد گذشتگان نخ‌نما شده و مردم هم در جریان عملکرد چهارساله آن‌ها هستند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به آرایش صحنه مناظره، اظهار کرد: دو تفکر وجود دارد؛ یکی طرفدار وضع موجود و ادامه آن است، یکی هم معتقد است راه‌هایی برای برون‌رفت از مشکلات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور وجود دارد و مردم خود خوب می‌دانند کدام را انتخاب کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبری در حل مشکلات موجود کشور، گفت: واقعا نامزدها باید در مقام حل مشکلات نگاهشان به مردم و ظرفیت‌های عظیم در درون باشد. دولت یازدهم یک تجربه را به ما آموخت که هیچ‌گاه به دشمن اعتماد نکرده و از اتکاء به بیرون پرهیز کنیم.

حبیبی ابراز عقیده کرد: طرح دیدگاه‌های روحانی و جهانگیری ناظر به پاسخ به سؤالات مطرح‌شده از سوی برگزارکنندگان مناظره و نیز سؤالات مطرح‌شده از سوی رقبا نبود. بسیاری از سؤالات از جمله سؤالات آقای میرسلیم بی‌پاسخ ماند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به شهادت مرزبانان مظلوم کشور، خاطرنشان کرد: پاکستان باید درخصوص این حادثه پاسخگو باشد؛ همگرایی پاکستان و عربستان، اسلام‌آباد را وارد باتلاقی می‌کند که برون‌رفت از آن ممکن نیست. اگر دولت پاکستان نمی‌تواند جلوی این شیطنت‌های ناجوانمردانه را بگیرد، جمهوری اسلامی خواهد توانست در مقابل آن بایستد. پاکستان باید عواقب این امور را بپذیرد و غرامت و خون‌بهای شهیدان را جبران کند.

حبیبی همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با قاریان مسابقات بین‌المللی قرآن اظهار کرد: راه نجات ملت‌ها بازگشت به قرآن است. دولت‌ها و ملت‌ها باید مفاهیم عظیم قرآنی را جزء گفتمان‌های عمومی جامعه خود قرار دهند. دولت و ملت ما پیشاپیش همه ملل جهان اسلام باید در این مورد پیشگام باشند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی حمله رژیم صهیونیستی را به فرودگاهی در دمشق نشانه اتحاد بین داعش و صهیونیست‌ها دانست و گفت: اگر این حملات ادامه یابد صهیونیست‌ها پاسخ خود را از مقاومت دریافت می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم و روز کارگر تصریح کرد: کارگران و معلمان از اقشار فرهیخته جامعه ما هستند و امتحان خود را در دفاع از امام، انقلاب و اسلام بارها داده‌اند بنابراین امروز همه دستگاهها و مسئولین موظف به رفع مشکلات آنها هستند. نامزد ما در روز ثبت‌نام با لباس کارگری به وزارت کشور رفت. موضع ما در مورد حل مشکلات کشور یک‌چیز بوده و آن کار، کار، کار است.

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری و گرامیداشت روز معلم، گفت: شهید مطهری یکی از ایدئولوگهای بسیار ممتاز انقلاب اسلامی بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی برگزاری نمایشگاه کتاب را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور دانست و اظهار امیدواری کرد فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور بیش‌ازپیش گسترش یابد.

حبیبی در پایان با اشاره به عملکرد هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در تهران گفت: برخی از افراد مرتبط و مؤثر در فتنه ۸۸ و محکوم در دادگاه، صلاحیتشان در مراحل اولیه تأیید شده که این تأیید اقدام بسیار نادرستی است و امیدواریم در مراحل بعدی این اقدام غیراصولی اصلاح شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.