به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عبری زبان هاآرتص، تنش‌ها بین دو طرف آلمان و اسرائیل به ویژه در سایه سیاست دولت اسرائیل درباره پرونده فلسطین تشدید یافته است.

باراک رافد،‌ خبرنگار سیاسی این روزنامه به نقل از مسئولان ارشد وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرد که آلمان هیچ کمکی برای ساقط کردن طرح پیش‌نویس قعطنامه‌ای علیه اسرائیل در یونسکو نکرده و حتی بیش از آن عمل کرده و تلاش‌های گسترده‌ای به منظور دستیابی به تفاهم با کشورهای عربی صورت داده به طوریکه کشورهای اتحادیه اروپا اجازه می‌یابند به پیش‌نویس ضد اسرائیلی رای ندهند.

این روزنامه همچنین به نقل از یک مقام عالی‌رتبه وزارت خارجه که خواست نامش فاش نشود نوشت، در هفته گذشته الون اوسبیز، معاون مدیرکل وزارت خارجه اسرائیل مذاکره سفت و سختی با کلمنس فون گیتسی، سفیر آلمان در تل‌آویو داشت و طی آن به شدت به عملکرد آلمان به ویژه درباره طرح ضد اسرائیلی در یونسکو اعتراض کرد با توجه به اینکه این جلسه دو روز پس از بحران بین زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شد.

نخست وزیر رژیم صهونیستی روز جمعه زیگمار گابیرل را که روز سه شنبه گذشته حاضر به دیدار با او نشده بود، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، بنیامین نتانیاهو در گفتگو با روزنامه "بیلد" آلمان تصریح کرد که هرگز با هیچ شخصیت دیپلماتیکی که به فلسطین اشغالی سفر کرده و با مسئولان سازمان‌هایی ملاقات کند که نظامیان اسرائیلی را جنایتکار جنگی بخوانند، دیدار نخواهد کرد.

نتانیاهو گابریل را به خاطر دیدار روز سه شنبه با مسئولان دو سازمان حقوقی " بتسلیم " و "شکست سکوت" با نمایندگان دو نهاد حقوقی مذکور آن هم در آستانه سالروز هولوکاست مورد انتقاد قرار داد.

سازمان "شکست سکوت" در زمینه نظارت بر تجاوزات و جنایت‌های نظامیان رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی و سازمان "بتسلیم" نیز در زمینه ثبت تجاوزات و دفاع از حقوق بشر و مخالفت با شهرک سازی رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کند.

بنیامین نتانیاهو اظهار داشت که فکر می‌کنم زیگمار گابریل حساسیت این دیدار را به ویژه در شرایط کنونی درک نکرده است.

لغو دیدار نتانیاهو و گابریل ضربه‌ای بزرگ به روابط نزدیک و مستحکم اسرائیل و آلمان به شمار می‌رود، زیرا آلمان یکی از بزرگترین حامیان این رژیم در اروپا است.

یکی از دلایل و محورهای اصلی این اختلاف و تیرگی روابط، موضوع شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین است که برلین همواره آن را مورد انتقاد قرار داده است.

با این حال، نتانیاهو ابراز امیدواری کرد که روابط برلین و تل‌آویو همچنان مستحکم باقی مانده و در جریان سفر آینده‌اش به آلمان گابریل به جای دیدار با سازمان‌های حقوقی صهیونیستی با او دیدار کند.

نتانیاهو خاطرنشان کرد که روز سه شنبه گذشته قصد گفتگوی تلفنی با گابریل را داشت تا موضوع را برای او توضیح دهد اما او به تماس تلفنی‌اش پاسخ نداد.

زیگمار گابریل در گفتگو با رسانه‌ها عنوان کرده بود که دیدار با نتانیاهو به دلیل پاره‌ای مسائل سیاسی لغو شده و به عواقب و پیامدهای آن نیز اهمیتی نمی‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.