به گزارش ایسنا، جدول اخبار انتخاباتی امروز (دهم اردیبهشت) به شرح زیر است:

هاشمی‌طبا: اولویت اصلی من حفظ ایران است

یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه گفتمانی که امروز در جامعه وجود دارد گفتمانی نیست که جامعه را به سمت تعادل پیش ببرد، گفت: البته امروز معیشت مردم مهم است اما کسانی که نسبت به جمهوری اسلامی متعهد هستند از این مساله برداشت‌هایی را ارائه می‌دهند که در نهایت نمی‌تواند به سود کشور باشد.

جبهه اصولگرایان معتدل تشکیل شد/حضور«ناطق‌نوری» در شورای عالی جبهه

جبهه اصولگرایان معتدل در انتخابات ریاست جمهوی دوازدهم برای حمایت از حسن روحانی تشکیل شد.

قالیباف:ارزش یارانه نقدی به ۱۵ هزار تومان رسیده است/ ۱۱ میلیون حاشیه نشین داریم

محمد باقر قالیباف در اظهار نظری گفت که ارزش یارانه نقدی به ۱۵ هزار تومان رسیده است.

روحانی :امروز روز افتخار و شروع خودکفایی در بنزین است

+

حاشیه های حضور روحانی در جمع هرمزگانی‌ها

حسن روحانی گفت: امروز روز افتخار و شروع خودکفایی در بنزین است.

صداوسیما مبتدیانه با مناظره‌ها برخورد می‌کند

مدیر مسئول روزنامه «شرق» اظهار کرد: الزامی نیست که مناظره‌ها حتماً در صداوسیما برگزار شوند، بلکه می‌توان همانند سایر کشورهای دنیا این مناظره‌ها را در دانشگاه‌ها و با حضور دانشجویان برگزار کرد.

محسنی‌اژه‌ای:امیدوارم انتخاباتی پرشور و با مشارکت بسیار بالایی را شاهد باشیم

سخنگوی قوه قضاییه گفت: ان‌شاءالله انتخاباتی پرشور و با مشارکت بسیار بالای مردم را در 29 اردیبهشت ماه شاهد باشیم.

برگزاری نشست خبری رئیس کمیته دانشجویان ستاد رئیسی در ایسنا

نشست خبری رئیس کمیته دانشجویان ستاد انتخابات حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در خبرگزاری ایسنا برگزار می شود.

روحانی و جهانگیری در رقابت‌های انتخاباتی نقش مکمل را ایفا می‌کنند

سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی با بیان این‌که «جهانگیری در مناظره تلویزیونی فراتر از حد انتظار ظاهر شد و پدیده مناظره بود» گفت که روحانی و جهانگیری در رقابت‌های انتخاباتی نقش مکمل یکدیگر را ایفا می‌کنند.

کاندیداها از بیان شعارهای کلی در مناظره‌ها پرهیز کنند

یک نماینده اصلاح طلب مجلس با تاکید بر این که کاندیداها باید در مناظره‌ها برنامه‌های خود و راهکارهایشان را ارایه دهند، گفت: انتظار می‌رود کاندیداهای ریاست جمهوری از بیان شعارهای کلی پرهیز کرده و شعور سیاسی مردم را نیز در نظر بگیرند.

استفاده از اهرم تخریب در مناظره‌ها بین مردم جایگاهی ندارد

یک عضو فراکسیون امید با تاکید بر رعایت اخلاق در مناظره‌های انتخابات ریاست جمهوری گفت: کاندیداها در مناظره‌ها به سمت تخریب و اشاعه دروغ نروند چون با گسترش فضای مجازی بسیاری از مسائل خیلی زود برای مردم برملا می‌شود و در نهایت خاطره‌ای بد از یک کاندیدا باقی می‌ماند.

کاندیداها در مناظره‌ها به اخلاق پایبند بوده و از عوام‌فریبی بپرهیزند

یک عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بهتر است کاندیداها به ویژه آن‌ها که خود را برای تخریب دولت آماده کرده‌اند به اخلاق پایبند بوده و رو به دروغ گویی و عوام فریبی نیاورند.

شیوه فعلی مناظره نامزدهای ریاست جمهوری حال مردم را خوب نمی‌کند

رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی گفت: بزرگترین گام دولت یازدهم این بود که فاصله مردم تا احساس امنیت را کم کرد و امروز شاهد هستیم که مردم با حس امنیت بهتری زندگی می‌کنند

شورای مرکزی موتلفه درباره ماندن یا نماندن میرسلیم تصمیم نهایی را می‌گیرد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: شورای مرکزی این حزب پیش از این تصویب کرده است که نامزد ما یعنی مصطفی میرسلیم تا پایان مناظره‌ها در صحنه بماند اما تصمیم‌گیری بعدی به پس از مناظره‌ها موکول شده است.

سوال یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از نامزدهای انتخابات

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نامزدهای محترم به مردم توضیح دهند که فلان میلیون شغل را با چه منابع و امکاناتی و طی چه مدت زمانی و از طریق چه ساز و کارهای اجرایی محقق خواهند کرد، مردم هم اهل تشخیص هستند.

مشارکت پرشور مردم در انتخابات دشمنان را مایوس خواهد کرد

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی بر لزوم پرهیز از برخورد سیاسی و جناحی در روند بررسی صلاحیت نامزدها تاکید کرد.

کاندیداها از هر ابزاری برای رقابت انتخاباتی استفاده نکنند

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت که کاندیداها باید در مناظره‌های آتی به جای طرح آمال و آرزو برنامه‌های خود را ارائه کنند.

نامزدها در مناظره‌های آینده به اخلاق پایبند باشند

یک فعال سیاسی با اشاره به اینکه اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری فرصتی برای آشنایی مردم با دیدگاه‌های نامزدهای این انتخابات بود، گفت: با این وجود وقت نامزدها برای پرداختن به مسایل و پاسخ به سوالات کم بود.

از جریان اصلاحات واعتدال به شدت حمایت می کنم

صادق زیباکلام امروز در دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت:جریان اصلاحات، اعتدال و آقای روحانی به شدت حمایت می‌کنم.

شکایت سه نامزد انتخاباتی از اولین مناظره تلویزیونی/ نظر نهایی تا پایان هفته اعلام می‌شود

رئیس کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از ارسال شکایت سه نامزد انتخاباتی از اولین مناظره تلویزیونی خبر داد.

حمایت ناطق نوری از روحانی ۲۰ تا ۳۰ درصد آرای اصولگرایان را جذب می کند

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت که تشکیل جبهه اصولگرایان معتدل می تواند موج جدیدی در حمایت از حسن روحانی ایجاد کند.

براساس اقبال عمومی در مورد قالیباف و رئیسی تصمیم‌گیری می‌کنیم

یک عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه قالیباف و رئیسی مکمل یکدیگر هستند، گفت که قالیباف در مناظره اول از اهداف جمنا بهتر دفاع کرد و در مقابل رئیسی متین تر و آرام تر ظاهر شد.

برنامه‌های امروز نامزدها در صداوسیما

ابراهیم‌ رییسی، مصطفی هاشمی‌طبا، محمدباقر قالیباف و مصطفی میرسلیم یکشنبه (۱۰ اردیبهشت ماه) درباره برنامه‌هایشان با مخاطبان در تلویزیون و رادیو به گفت‌گو می‌نشینند.

مهمترین اصل در برگزاری انتخابات، حضور و مشارکت حداکثری مردم است

فرماندار بروجن گفت: مهمترین اصل در راستای برگزاری انتخابات حضور و مشارکت حداکثری مردم در این عرصه است و به همین دلیل باید همه تلاش در برگزاری انتخابات پرشور و گسترده کنند.

پشتوانه دولت اعتدال، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان عاقل هستند

سخنگوی ستاد انتخاباتی حسن روحانی گفت: دولت تدبیر و امید طی چهار سال در حال آوار برداری بود.

در مراسم آغاز فعالیت ستاد روحانی در فارس بر حمایت از جریان عقلانیت تاکید شد

طی مراسمی با حضور فعالان سیاسی، اعضای ستادهای شهرستانی و نمایندگان شیراز در مجلس، ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام والمسلمین، حسن روحانی در استان فارس شامگاه شنبه (۹ اردیبهشت) فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

جامعه کلیمیان از کاندیدای خاصی حمایت نمی کند/ دعوت از کلیمیان برای حضور در انتخابات

نماینده کلیمیان در مجلس با تاکید بر اینکه جامعه کلیمیان با حضور در انتخابات به یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری رای می‌دهند گفت که جامعه کلیمیان از کاندیدای خاصی در انتخابات حمایت نمی‌کند و انتشار هرگونه اخبار در این رابطه نظر رسمی این جامعه نیست.

با هدف پرهیز از تخلفات انتخاباتی تذکر لازم به کاندیداها داده شده است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان از آرامش و سلامت در روند برگزاری و مقدمات انتخابات درکردستان خبر داد و گفت: موارد اندکی از تخلف در زمینه تبلیغات زودهنگام انتخاباتی مشاهده شده که تذکر لازم برای پرهیز از تکرار آن داده شده است.

۱۸۶۰ شعبه اخذ رای در چهارمحال و بختیاری دایر می‌شود

رئیس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری از وجود یک‌هزار و ۶۸۰ شعبه اخذ رای در چهارمحال و بختیاری برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری پنجمین دوره شورای شهر و روستا خبر داد.

تشکیل دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی خراسان جنوبی

دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان خراسان جنوبی با حضور دادستان مرکز استان و دیگر اعضای این ستاد صبح امروز تشکیل و موارد مربوط به برخی تخلفات انتخاباتی بحث و بررسی شد.

شوراها به صورت مستقیم بر زندگی شهروندان تاثیر می گذارند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اسفراین با اشاره به حساسیت و اهمیت جایگاه شورای شهر در تصمیم گیری های مربوطه به شهر، تصمیمات این شورا را عملی، مستقیم و فوری تر از تصمیمات سایر نهادها بر زندگی شهروندان توصیف کرد.

آقای چمران انصاف را رعایت کنید

یک عضو هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستای آذربایجان غربی در واکنش به صحبت‌های رئیس شورای عالی استان‌ها درباره رد صلاحیت‌های صورت گرفته در انتخابات شوراها، گفت: یقینا این صحبت‌ها هیچ تأثیری روی ما نخواهد گذاشت و طبعاً هیچ کمکی به احراز صلاحیت افراد نخواهد کرد و ما قسم خورده‌ایم بر اساس قانون عمل کنیم.

اعضای شوراها با پرهیز از مسائل سیاسی مشکلات شهری و روستایی را رفع کنند

یک عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها با تاکید بر اینکه شوراها باید با پرهیز از مسائل سیاسی به دنبال رفع مشکلات شهری و روستایی باشند، گفت که در حال حاضر شوراها از اهداف اولیه خود یعنی داشتن نقش پارلمان‌های محلی دور شده‌اند که امیدواریم در دوره جدید به رسالت خود عمل کنند.

۱۶ اردیبهشت آخرین مهلت ارایه شکایات داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات شوراها

با اعلام هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی سراسر کشور ۱۶ اردیبهشت ماه آخرین فرصت ارایه شکایات داوطلبان به هیأت‌های نظارت است.

موارد شکایت قالیباف به کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات

مشاور سیاسی محمدباقرقالیباف موارد شکایت شده به کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از سوی قالیباف را توضیح داد.

روحانی کارنامه‌ای روشن نزد مردم دارد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به حضور جهانگیری در عرصه رقابت‌های انتخاباتی گفت: تصمیم گیری درباره حضور جهانگیری در کنار روحانی اقدامی زیرکانه و هوشمندانه از سوی جریان اصلاح طلب بود.

شکایت روحانی به کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات

مشاور فرهنگی رئیس جمهور اظهار کرد: آقای روحانی به دلیل اتهاماتی که دربیان مناظره روز جمعه علیه او مطرح شد به کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات شکایت کرد.

میرسلیم فردا به قم سفر می کند

مصطفی میرسلیم نامزد حزب موتلفه اسلامی فردا(دوشنبه) با سفر به شهر قم در جمع مردم و دانشجویان این شهر سخنرانی خواهد کرد.

ارسال نامه ستاد میرسلیم به کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات

رییس ستاد انتخابات مصطفی میرسلیم گفت: نامه‌ای به رییس کمیته نظارت بر تبلیغات انتخابات نوشته‌ایم و نسبت به روند اولین مناظره انتخابات اعتراض کرده‌ایم.

ارسال شکایت رئیسی به کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات

ابراهیم رییسی شکایت مکتوب خود را نسبت به روند برگزاری نخستین مناظره تلویزیونی به کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ارسال کرد.

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در آستانه انتخابات بیانیه داد

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات در آستانه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در راستای انجام وظیفه حرفه‌ای اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی بیانیه‌ای را منتشر کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.