به گزارش نامه نیوز، سخنگوی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی دستگاه قضا در یکصد و یازدهمین نشست خبری خود، ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه با اشاره به تحریف سخنان اخیرش در جمع دانشجویان علوم پزشکی مشهد در رابطه با حقوق های نجومی توضیح داد:در آن نشست عرض کردم که برخی دستگاه ها مثل بانک‌ها، شرکت‌های بیمه‌ای و برخی از شرکت‌های وابسته به دولت از گذشته یک وام‌هایی را با بهره کم می‌پرداختند و احیانا در مواردی هم حقوق‌های نسبتا بالا دریافت می کردند؛ اما در دوسه سال اخیر به خصوص سالهای ۹۳ و ۹۴ و ۹۵ این موضوع یک رشد فوق العاده داشت و یک دفعه این حقوق های نجومی که واقعا سرسام آور بود، مطرح شد.


وی افزود: تا جایی که بنده تحقیق کردم در دولت‌های قبل اصلا یک مورد نبوده که یک مدیر 100میلیون یا 200 میلیون متوسط دریافت ماهیانه اش باشد.

معاون اول دستگاه قضا با بیان اینکه حقوق های نجومی منحصر به سالهای اخیر با مبالغ گزاف بوده است، گفت: اگر در قبل هم موارد نادری بوده، سقف آن پایین بوده است.

وی افزود: موضوع حقوق‌های نجومی با توضیحاتی که دولت درباره برخی حقوق‌ها داده، همچنان در دست بررسی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، همچنین به پرونده صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: دریافت حقوق‌های 57 میلیونی، اتفاقی است که در این دولت در صندوق توسعه افتاده است.

وی با اشاره به استفاده‌های جناحی از پرونده‌های قضایی در برخی از تبلیغات انتخاباتی گفت: دستگاه قضا، بدون توجه به جناح، موقعیت و شخصیت متهمان، به پرونده‌ها رسیدگی می‌کند و بهره‌برداری‌های جناحی از پرونده‌های قضایی، ربطی به دستگاه قضا ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.