به گزارش ایسنا، لوان جاگاریان سفیر جمهوری فدراتیو روسیه در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل دیدار و گفت و گو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به مناسبات خوب دو کشور گفت: همکاری ایران و روسیه در عرصه های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی بسود همه کشورهای منطقه است.

وی همچنین افزود: مواضع مشترک و قوی دو کشور مبنی بر ضرورت مبارزه با تروریسم کمک موثری به صلح و ثبات جهانی است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در ادامه گفت: مذاکره سیاسی تنها راه حل بحران های منطقه است که می بایست مورد توجه و اهتمام جدی همه طرف هایی که خواهان صلح و ثبات هستند قرار گیرد.

وی در پایان این دیدار با تاکید بر لزوم همکاری مشترک دو کشور در موضوعات منطقه ای و بین المللی از جمله در مجامع بین المللی و پارلمانی گفت: افزایش ارتباط میان مجالس دو کشور از جمله کمیسیون های تخصصی در مجالس دو کشور در توسعه مناسبات دوستانه فیمابین موثر است.

تقویت همکاری های پارلمانی تهران و مسکو به نفع دو کشور است

لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران نیز در این دیدار با اشاره به مواضع همسو و مشترک دو کشور در خصوص تمرکز بر حل سیاسی و مبارزه جدی با تروریسم گفت: ارتباطات خوب دو کشور در سطوح مختلف موجب هماهنگی و اقدام مشترک به منظور کمک به برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه شده است.

وی در ادامه افزود: کشورش همواره از تحکیم و تقویت مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها استقبال می کند.

سفیر روسیه در تهران همچنین ارتباطات پارلمانی را مهم خواند و افزود: همکاری های پارلمانی میان مجالس دو کشور در شناسایی زمینه های همکاری و کمک به تقویت و تحکیم مناسبات دو جانبه و همکاری های منطقه ای و بین المللی اهمیت دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.