به گزارش خبرآنلاین حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع مردم هرمزگان ضمن تبریک روز پاسدار اظهار کرد: امروز، روز بزرگی برای همه ماست. روز پاسدار، روز ملی خلیج فارس و روز افتخار شروع خودکفایی کشور در بنزین است.

اهم اظهارات ریاست جمهور را به نقل از خبرگزاری‌ها در ادامه بخوانید:

*ما باید مشکلات این کشور را یکی پس از دیگری حل کنیم، در دولت یازدهم برخی از مشکلات را حل کردیم و در نیمه راه هستیم و هنوز راه درازی درپیش داریم اما ما قله پیروزی را در پیش رو می بینیم.

*ما به دره رکورد، تورم و تحریم ها برنمی گردیم، ما قله پیروزی را می بینیم و این راه را تا سال ۱۴۰۰ ادامه می دهیم.

*ما در امتحان بزرگ تاریخی قرار گرفته ایم و آن روز ۲۹ اردیبهشت ۹۶ است که روز بزرگ تاریخی و حماسی برای همه مردم ایران است و ما می خواهیم در این روز ایران را که هم تن و هم روح ماست بسازیم.

*باید در روز ۲۹ اردیبهشت ماه بار دیگر تصمیم برای سرافرازی ایران بگیریم.ما می خواهیم به سمت آزادی و عزت ایران حرکت کنیم

*مردم ایران در اردیبهشت ۹۶ بار دیگر اعلام می کنند که به دنبال خشونت و افراط گری نیستند بلکه بدنبال تعامل موثر و سازنده با جهان هستند.

*آن هایی که می گویند ما شغل درست می کنیم در هشت سال قبل خود و دوستانشان امتحانشان را پس دادند و باید از آنها پرسید که آیا با درآمد نفتی چند شغل برای جوانان ایجاد کردند؟

*دولت یازدهم در سال ۹۴ و ۹۵، سالی ۶۴۰ هزار شغل جدید ایجاد کرده است.

*عهد ما در سال ۹۲ این بود که مراکز تخصصی کشور را از نو بازسازی کنیم و مراکز آماری را آزاد بگذاریم و وضعیت شغل، بیکاری و مسکن را این مراکز بیان کنند ما قرارمان این بود که دولت راست گویان را تشکیل دهیم،ما میسر شفافیت و راست گویی را آغاز کردیم و به دروغ و خرافه بر نمی گردیم.

*مسیرمان تعالی ایران خواهد بود و پیشرفت کشور بدون آزادی مردم امکان پذیر نیست اگر بناست در حریم خصوصی مردم دخالت شود تا این دولت هست نخواهد گذاشت.

*امروز دور افتاده ترین روستاها از طریق اینترنت با دنیا ارتباط دارند و امروز ارتباطات همه ایران از لحاظ علمی با جهان برقرار شده و این راه ادامه خواهد داشت.

*صندوق آرا در ۲۹ اردیبهشت ماه باید فریاد از عظمت ایران بزند و ما مسیر خودکفایی، عزت و ایستادگی و تولید و آرامش و پیشرفت را به حول و قوه الهی ادامه خواهیم داد.

*امروز کشور ایران با تولید گندم، بنزین و گازوئیل و صادرات آن ها در آینده نزدیک در مسیر خودکفایی و خوداتکایی است.

*امروز که پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان یکی از افتخارات صنعت نفت ایران، فاز نخست آن افتتاح خواهد ، تمام تجهیزات اصلی این پالایشگاه از کشورهای مختلف سال ها پیش خریداری اما توقیف شده بود و هیچ وقت این پالایشگاه راه اندازی نمی شد اگر بر جام نبود.

*درخرداد ۹۲ پیمان بستیم برای اینکه دست به دست هم بدهیم و اموال ایران در جای جای ایران که توقیف شده بود ، آزاد کنیم و به ایران برگردانیم و امروز این اتفاق صورت گرفته است.

*آن هایی که می گویند آثار برجام را ندیده ایم امروز به پالایشگاه ستاره خلیج فارس بیایند و ببینند که همه تجهیزات خریداری شده توقیف شده به ایران آمده است و نصب شده است و اگر قبل از برجام تحریم را دور می زدیم و تجهیزات را وارد کشور کنیم خرابی آن بر گردن خودمان بود اما امروز سازنده تجهیزات در کنار آن است و اجناس را سالم تحویل می دهند.

*{با انتقاد از بعضی ها که می گویند چرا امروز و در این روزهای در آستانه انتخابات طرح ها افتتاح می شود}بعضی ها فکر می کنند افتتاح طرح ها مثل کلید لامپ است که با افتتاح آن بدرخشد برای افتتاح پالایشگاه خلیج فارس که کلنگ احداث آن در سال ۸۶ بر زمین زده شد تا سال ۹۲ با شروع آغاز دولت یازدهم تنها ۴۰ درصد پیشرفت داشت که چهار سال برای افتتاح آن تلاش شده است.

*هر طرحی که تجهیز شود به خاطر دلواپسان یک روز هم صبر نمی کنیم فکر می کردیم بعضی از دلواپسان برای برجام دلواپس هستند اما برای افتتاح پروژه ها هم دلواپس هستند .

*در چهار سال دولت تدبیر و امید تولیدات کشاورزی هرمزگان بیشتر شده است و در تولید گندم ۲۰۵ درصد، تولید میگو ۲۰۹ درصد ، صادرات آبزیان ۱۶۰ درصد ، تولید فولاد و آهن اسفنجی ۱۴۴ درصد، تولید سیمان ۱۰۳ درصد افزایش داشته است و ما بدنبال رشد هرمزگان و ایران و عظمت ایران هستیم.

*سواحل و بندرهای جنوب و جزایر جنوب را باید آباد و جهانی کنیم و در سفر به مسکو یکی از اهدافم مسله اقتصاد ایران بود که بخش بزرگی از کالاهای روسیه که از اقیانوس هند منتقل به بندرعباس و از این شهر با قطار تا مناطق اروپایی و شمال حمل شود.

*با افتتاح این پالایشگاه بزودی می توانیم علاوه بر تولید بنزین و گازوئیل مورد نظر و مورد احتیاج کشور ، آن را صادر کنیم و به معنای واقعی کشور در مسیر خودکفایی قرار گرفته است.

*هرمزگان مسئولیت سنگین برای چرخ اقتصاد ایران در زمینه تولید بنزین و گازوئیل را بر دوش گرفته که باید به مردم آن دست مریزاد گفت.

*اساس دولت تدبیر و امید شایسته سالاری و آزادی و وحدت است، ذخیره هشت میلیون تن گندم در انبارها و صادرکننده سه میلیون تن گندم در سال ۹۵، پهلوگیری کشتی های بزرگ در بندرشهید رجایی خوداتکایی تولید سلاح های پیشرفته ، فعالیت هشت هزار زن، کم کردن فاصله طبقاتی، قومیتی، مذهبی و استانی ، ایجاد انسجام و وحدت ملی از دیگر فعالیت های دولت یازدهم بوده است.

*ما توانستیم در سایه شوم جنگ و ناامنی به دست ملت ایران و با رهبری رهبر معظم انقلاب و با انسجام و وحدت و یکپارچگی و حضور آحاد مردم در این شرایط حساس، کشور را از زنجیرهای حصر و تحریم آزاد کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.