به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز؛ انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه سال میلادی آینده برگزار خواهد شد و تظاهرکنندگان می‌خواهند که آقای پوتین، رئیس‌جمهور کنونی این کشور، در انتخابات نامزد نشود.

ولادیمیر پوتین تاکنون سه بار رئیس‌جمهور روسیه شده است.

براساس گزارش‌ها، دست‌کم سی نفر در سن‌پترزبورگ و بیش از ۱۶ نفر در شهر کمروف در جنوب روسیه بازداشت شده‌اند. تجمع مخالفان آقای پوتین در منطقه مرکزی مسکو، پایتخت، بدون مجوز قبلی برگزار شده و خبرگزاری رویترز از حضور صدها نیروی پلیس ضدشورش در این منطقه خبر داده است.

جنبش "روسیه باز" بانی اصلی برگزاری تظاهرات امروز در چندین شهر روسیه بوده است. میخائیل خودورکوفسکی، از غول‌های نفتی سابق روسیه، بنیانگذار این جنبش است.

آوریل ۲۰۱۷ - مسکو: حامیان چهره‌های مخالف ولادیمیر پوتین در مقابل دفتر ریاست‌جمهوری صف بسته‌اند تا درخواست خود برای نامزد نشدن آقای پوتین را به این دفتر تحویل دهند.

معترضان در مسکو، در مقابل دفتر ریاست‌جمهوری صف کشیده و نامه‌های خود را که در آنها خواهان شرکت نکردن ولادیمیر پوتین در انتخابات سال ۲۰۱۸ شده‌اند، به این دفتر داده‌اند.

این تظاهرات در چندین شهر روسیه، نزدیک به یک ماه پس از برگزاری یکی از بزرگ‌ترین تجمعات بدون مجوز مخالفان دولت در مسکو انجام می‌شود. در جریان تجمعی که روز ۲۶ مارس به دعوت الکسی ناوالنی، از مخالفان اصلی ولادیمیر پوتین، در مسکو برگزار شد، نزدیک به هزار نفر بازداشت شدند.

تظاهرات در روسیه علیه پوتین/تصاویر

تظاهرات در روسیه علیه پوتین/تصاویر

تظاهرات در روسیه علیه پوتین/تصاویر

تظاهرات در روسیه علیه پوتین/تصاویر

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.