به گزارش تسنیم، حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خانه ملت گفت: شهادت مرزبان ایرانی در نقطه صفرمرزی را باید اتفاقی فراتر از یک عملیات تروریستی طراحی شده در خاک پاکستان تحلیل کرد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان که در جریان جنگ داخلی افغانستان با ایجاد طالبان و القاعده راه نفوذ به پاکستان را بازکرده بود امروز نیز در ماجرای ترور مرزبانان ایرانی ایفای نقش کرده است.

وی در ادامه افزود: سعودی ها که عملا پس از بهارعربی یا همان بیداری اسلامی وارد تقابل نیابتی با جمهوری اسلامی شده اند به شدت نگران حضور موج دموکراسی خواهی در مرزهای عربستان هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عربستان به دلیل ناکامی سیاست های سعودی در عراق و سوریه هزینه های سنگینی متحمل شده اند ؛ در یمن تحقیر می شوند و در بحرین نیز اوضاع از دست ریاض خارج شده است.

وی تصریح کرد: ریاض تلاش می کند با انجام اقدامات ایضایی علیه ایران بحران را از مرزهای عربستان دور کرده و برای تهران دردسرهای امنیتی ایجاد کند.

فلاحت پیشه گفت: گروه های تروریستی که در بستری ضعف امنیتی اسلام آباد و در مرزمشترک پاکستان با ایران فعالیت می کنند عمدتا از سوی گروه های سلفی سعودی مورد حمایت مالی و اطلاعاتی می شوند.

وی خاطرنشان کرد: نکته تاسف انگیز اینجاست که سازمان اطلاعاتی ارتش پاکستان موسوم به آی.اس.آی نیز از گروه های تروریستی در منطقه بلوچستان مرتبط هستند.

این نماینده مجلس دهم گفت: جمهوری اسلامی باید شهادت مرزبانان ایرانی را به عنوان تهدید یکی از مولفه های امنیت ملی کشورمان ارزیابی کند.

وی با تاکید بر این که شهادت مرزبانان ایرانی یک حادثه عادی نبوده است ، گفت: تهران اگر به این نتیجه برسد که تهدید امنیت ملی ایران در مرز پاکستان صورت گرفته است قطعا اقدامات جدی تر برای مقابله با آنها عملیاتی خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.