به گزارش ایلنا، علی ربیعی وزیر کار در مراسم بزرگداشت زنان کارگر که به مناسبت هفته کارگر برگزار شد اظهار داشت:‌ واقعیت این است که نشست زنان کارگر از چند جهت مهم است یکی بحث کارگر و دیگری بحث زن و البته ترکیب این دو است که کارگران زن است.

وی تاکید کرد: فکر می‌کنم هنوز در مورد مفهوم کارگر فارغ از زن بودن یا مرد بودن نیاز به اندیشیدن بیشتر است چرا که همه جامعه بر تلاش‌های کارگر بنا شده و هنوز کار زیادی لازم است تا جایگاه کارگر مشخص شود و بهبود پیدا کند.

ربیعی ادامه داد: مساله دیگر تحولات جمیعتی ایران در سال‌های گذشته است که در حال حاضر بخشی از ۵۰ درصد ورودی های بازار کار زنان هستند و از ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شده در سال ۹۵ تعداد زیادی به زن‌ها اختصاص داشته است.

وزیر کار ادامه داد: یکی از کارهای مهم در دولت فعلی ایجاد مشاغل برای زنان است و این سیاست اول ماست.

وی در ادامه به بحث زنان روستایی پرداخت و گفت:‌حل مشکلات زنان روستیای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که این زنان از محروم‌ترین اقشار جامعه هستند و مساله بعدی زنان سرپرست خانوار و اشتغال آنهاست نیاز به کار زیادی دارد

وزیر کار با بیان اینکه بحث عدالت جنسبت که در فضای کار مهم است افزود: عدالت جنسیتی زنانه اجحاف در محیط کار یکی از نگرانی‌های اصلی است و توصیه من به زنان کارگر این است که در نهادها و تشکل‌های زنان کارگر مشارکت داشته باشند چرا که این نهادها از طریق تشکل‌یابی می‌توانند جنبش اجتماعی زنان را راهبری کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.