به گزارش ایرنا به نقل از ولت، وی گفت که برایم عجیب است که از دیدار ایوانکار ترامپ دختر رییس جمهوری آمریکا از آلمان، همچون یک رویداد مهم تجلیل شده، زیرا که تلفیق سیاست با منافع کاری و خانوادگی، یادآور پارتی بازی است و این موضع برای ما غیر قابل تصور است.

ایوانکا ترامپ روز سه شنبه در کنفرانسی بین المللی در آلمان در زمینه تقویت نقش زنان شرکت داشت.
براساس اعلام کاخ سفید، سفر وی به آلمان به دعوت رسمی آنگلا مرکل صدراعظم این کشور انجام شد.
ترامپ به تازگی دختر ۳۵ ساله خود را به عنوان مشاور خود منصوب کرده است.
گفته می شود که ایوانکا نفوذ زیادی بر پدر دارد. همچنین جراد کوشنر همسر ایوانکا ترامپ به عنوان مشاور رئیس جمهوری آمریکا مشغول به کار است.

گابریل در پاسخ به این پرسش که آیا دعوت صدراعظم آلمان از ایوانکا ترامپ حرکت هوشمندانه ای بوده است، گفت: از نظر صدراعظم حتما همین طور است.

وی در عین حال افزود: برای من هنوز غیر معمول است که اعضای خانواده (رئیس جمهوری آمریکا) که به آنها رای داده نشده است، به یکباره همچون مهمانان دولتی ظاهر و از آنها همانند اعضای حکومتی تجلیل می شود.
وزیر خارجه آلمان معتقد است که روابط کشورش با آمریکا در حال حاضر بهتر از زمانی است که پس از دیدار صدر اعظم آلمان از واشنگتن انتظار می رفت.

آلمان و آمریکا مجددا در جایگاهی قرار گرفته اند که موازنه مصالح هر دو طرف در آن لحاظ می شود.
با توجه به انتقاد شدید ترامپ از آلمان، پیشتر این نگرانی وجود داشت که دو کشور به عنوان دشمن در مقابل هم قرار گیرند.
اکنون تصور می شود که شاید بتوان ترامپ را از گمرک های وارداتی بر علیه آلمان منصرف کرد.
ظاهرا ترامپ در این مدت زمامداری، بیشتر به مشاورین خود که منطقی تر و واقع بین تر هستنند، گوش می دهد، البته این هنوز به این معنا نیست که همه چیز خوب و مرتب است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.