به گزارش ایلنا ای‌کاش شورای محترم نگهبان که این‌همه در خصوص «احراز صلاحیت» داوطلبان این‌همه بررسی و تحقیق می‌کند تا مبادا یک‌وقت خدای‌ناکرده حقی از کسی پایمال نشود یک مقداری هم توجه به تسلط داوطلبان به جدول_ضرب می‌داشت. چون پاره‌ای از وعده‌های انتخاباتی برخی از نامزدها این شُبه را به وجود می‌آورد که گویا تسلطشان به ضرب و تقسیم و جمع و تفریق خیلی زیاد نیست. ازجمله دادن وعده یارانه ۲۵۰هزارتومانی! یعنی بیش از ۵برابر مبلغ فعلی!

در سال گذشته دولت ابدمدت و قوی شوکت یازدهم ۴۳هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت نمود و مخفی نماند که آن دولت منصور ۴۳هزار بار مرد و زنده شد تا توانست آن را جور کند. حالا بر اساس رقم ۲۵۰هزار تومان و با فرض اینکه ظرف چهار سال بعدی رعایای یارانه‌بگیر دولت فخیمه حضرت شهریاری بیشتر هم نشوند(که به کوری چشم دشمنان بیشتر هم خواهند شد) سلطان جم جاه پاستور می‌بایستی سالیانه بالغ‌بر ۲۲۰هزار میلیارد تومان از خزانه مبارکه به جماعت یارانه‌بگیر پرداخت نمایند.

محض اطلاع عزیزانی که همچون دعاگو از درک ابعاد ۲۲۰هزار میلیارد تومان عاجز هستم، جسارتا به استحضار برسانم که بودجه عمرانی مصوب کشور در سال گذشته ۳۸هزار میلیارد تومان ‌بود که چون دولت عِلّیه مفلس بود(یعنی پول نداشت) ۱۳هزار میلیارد تومان بیشتر خرج نشد. کل بودجه دانشگاه‌های کشور ۵هزار میلیارد تومان؛ و بالاخره کل بودجه محیط_زیست کشور با بیش از ۶۰۰۰ پرسنل ۳۰۰میلیارد تومان بود. فکر کنم حتی من هم دارم یواش‌یواش می‌فهمم که پرداخت یارانه ۲۵۰هزارتومانی یعنی چه.

واکنش "زیباکلام" به وعده‌هاى قالیباف و رییسی

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.