به گزارش مهر، پس از پایان مراسم اختتامیه سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه محمدمهدی حیدریان، حجت الله ایوبی رییس سازمان سابق سازمان سینمایی، سیدرضا میرکریمی دبیر سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: امسال جشنواره جهانی فیلم فجر باشکوه تر، باکیفیت تر و با قدرت تر از سال های گذشته برگزار شد. آقای میرکریمی و تیم او زحمت زیادی کشیدند، همچنین محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی و پیشتر از او حجت الله ایوبی نیز زحمت زیادی برای برگزاری چنین جشنواره ای کشیدند تا بتوانند جشنواره ای در خور شأن جمهوری اسلامی ایران برگزار کنند.

وی افزود: امسال جایزه «محمد امین» که جایزه اخلاق است اهدا شد که پیام مهمی دارد. ما در منطقه ای هستیم که آشوب، جنگ و نزاع بسیاری آن را فرا گرفته اما ما در فضای امن ندای صلح و آشتی و برابری و انسانیت به دنیا صادر می کنیم و هیچ رسانه ای به اندازه سینما نمی تواند این پیام انسانی و اخلاقی ایران را به دنیا برساند.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: من فکر می کنم امسال با حضور ۶۳ کشور و با حضور ۳۵۰ مهمان خارجی در بهترین شرایط ممکن با دقت نظر درست و داوری خوب این جشنواره برگزار شد. هزینه های برگزاری این رویداد فرهنگی هم نه تنها از سال گذشته بیشتر نبوده بلکه کمتر بوده است.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به صرفه جویی در هزینه ها توسط رضا میرکریمی اشاره کرد و توضیح داد: از خلاقیت های میرکریمی می توان به انتقال مهمانان و هتل های آنان به مناطق پایین شهر اشاره کرد که با این کار واقعیت تهران را به آنها نشان داد و کاری کرد که مردم بتوانند با مهمانان خارجی و مهمانان خارجی با مردم ایران ارتباط بگیرند. این جشنواره به لحاظ هزینه کمتر و به لحاظ کیفیت بالاتر از گذشته انجام شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: ضریب تأثیرگذاری جشنواره امسال زیاد بوده است، اهدای جایزه اخلاق هم این پیام را دارد که جمهوری اسلامی ایران پرچمدار اخلاق است.

وی در ادامه درباره باقی ماندن سیدرضا میرکریمی به عنوان دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر تصریح کرد: میرکریمی از سرمایه های سینمای ایران است و نیازی به ابقا ندارد. او منشأ خیر زیادی بوده و همچنان است و با محمدمهدی حیدریان همکاری خواهد داشت.

صالحی امیری اظهار کرد: سینما در اختیار صاحبان سینماست. میرکریمی از نیروهای مهم سینمای ایران است و تیمی که با او کار می کند از بزرگان سینمای ایران هستند. وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پشتیبانی و حمایت است و تلاش می کنیم این عزیزان در عرصه های داخلی و بین‌المللی بدرخشند.

در ادامه سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی حیدریان درباره بودجه هزینه شده برای برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: در نظرگیری بودجه بدون اینکه بدانیم هدفمان چه بوده است نتیجه درستی نخواهد داشت. باید بدانیم چه برنامه ای داشتیم و برای آن چه هزینه هایی کرده ایم؟ آیا هزینه هایی که کرده ایم درست بوده یا نه؟ هزینه ها با مدیریت خوب رضا میرکریمی انجام شد حتی گاهی با خست هزینه می کرد. همیشه فکر می کنیم که باید از مهمانان خارجی در هتل های بالاشهر پذیرایی کنیم اما آوردن آنها به بافت سنتی کشور باعث شد آنها با مظاهر مربوط به تمدن ما آشنا شوند. هزینه هایی که شد بسیار برآیند مناسبی داشت.

حیدریان عنوان کرد: برای برگزاری جشنواره های داخلی و خارجی ۱۳ میلیارد تومان در نظر گرفته بودیم که حالا باید ببینیم چقدر صرف جشنواره فیلم فجر شده است.

سیدرضا میرکریمی درباره حضور نداشتن فیلم «آشغال های دوست نداشتنی» در جشنواره گفت: فیلم های ایرانی باید مسیر پروانه نمایش را طی کنند تا بتوانند وارد جشنواره شوند. این فیلم، این مسیر را طی نکرده بود و من هم دوست دارم در اولین باری که این فیلم مجوز لازم را گرفت آن را به نمایش بگذارم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.