به گزارش مهر، حجت الله میرزایی عصر پنج شنبه در نشست با کانون ها و تشکلات کارگری آذربایجان شرقی اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی هم در مسیر توسعه منطقه ای و هم در جذب سرمایه گذاری خارجی و هم در جذب کار گران و کارفرماین پیشتاز بوده است.

وی با اشاره به نقش کارآفرینان آذربایجان در توسعه صنعتی شدن کشور ادامه داد: تاریخ صنعتی شدن، توسعه و شکوفایی و نواروری در ایران بدون نام کارآفرینان بزرگ اذربایجان بی معناست و همچنین در عسلویه و پارس جنوبی و شمال ایران مدیران ایران با حداکثر قناعت شاخص هارا بالا ببرند.

معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد:در طول سه سال گذشته تعداد بنگاه های مشکل داراز ۱۰۰ بنگاه به ۱۰ بنگاه رسیده است و امید است شاهد رونق و شکوفایی اقتصادی در این زمینه باشیم تا فرصت های شغلی جدیدی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه این دولت کمترین تنش های کارگری را در چهار سال اخیر تجربه کرده است، افزود: تعامل و حس همکاری در میان کارفرمایان و کارگران مثال زدنی است.

میرزایی در سخنان خود افزود: دولت تلاش کرده است در حدود ۲۵ درصد بیشتر از نرخ های تورم دستمزد کارگران را افزایش بدهد.

معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: زیر سه سال به تورم ده درصدی رسیدیم و پرداخت های خارجی مثبت شده است و ۱۲ درصد را به ۱۱ درصد رشد اقتصادی مثبت رسانده است که ۲۴ هزار بنگاه کوچک و متوسط ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات نقدینگی دریافت کرده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.