به گزارش مهر، حجت الاسلام مجید انصاری عصر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران در استانداری مازندران عنوان کرد: هر حزب سعی می کند تا کاندیداهای مناسب را به مردم معرفی و برنامه های قابل قبولی راارائه کند و در طول فعالیت رئیس جمهور تلاش می کند تا نظارت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه متاسفانه ما شبه حزب های زیادی داریم اما احزاب پویا نداریم گفت: شبه حزب ها و گروه های زیادی داریم که در دوره انتخابات بیشتر شکل می گیرند و سعی می کنند آرای مردم را جمع آوری کنند و در نهایت به مردم پاسخگو نیست.

حجت الاسلام انصاری، با بیان اینکه تبلیغات و انتخابات باید قانونی و اسلامی باشد گفت: اسلام به اخلاق، عدالت و انسانیت حکم می کند زیرا پیامبر اسلام برای مکارم اخلاق مبعوث شده است و باید در فرایند انتخابات، کاندیداها برنامه های خود را ارائه دهند آن هم نه به صورت کلی گویی و غیرقابل تحقق بلکه باید برنامه های عملی دهند و نقد دیگران باید با انصاف باشد.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه برخی رسانه ها دولت را متهم به دست اندازی در آمار و نپرداختن حقوق معلمان متهم کرده اند گفت: آمارهای ارائه شده از سوی دولت از سوی مرکز آمار ایران است و همه آمار دولتهای گذشته و آینده در این مرجع قانونی ارائه می شود و اگر قرار است در آمارهای رسمی تردید ایجاد شود باید در آمار مربوط جمعیت و دیگر آمارهای رسمی کشور نیز تردید کرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه در حد تلاش های دولت، امکانات رسانه ای در اختیار دولت قرار ندارد گفت: این درحالی است که به تبع آن چند برابر آن امکانات در اختیار مخالفان قرار دارد.

وی درباره جوانگرایی در دولت گفت: دولت تنها متخص به هیئت دولت نیست بلکه شمار زیادی در حوزه های مختلف در بدنه دولت مشغول خدمت هستند و بیشتر ترکیب از جوانان تحصیلکرده کشور هستند اما اعتقاد بر این است که دولت باید جوانتر شود.

انتخابات مایه مباهات نظام جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام انصاری گفت: براساس تقویم سیاسی کشور، هر چهار سال یکبار مردم کشور برای تعیین دومین شخصیت رسمی و سیاسی کشور به پای صندوق رأی می‌روند و رئیس‌جمهور مورد نظر و علاقه خود را انتخاب می‌کنند و انتخابات مهم شوراها نیز همزمان با این انتخابات برگزار می‌شود که آن هم در نوع خود مهم و مایه مباهات و افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به فرموده رهبری در سخنرانی نوروز، مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی و دستاورد مهم آن، نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس اندیشه بلند حضرت امام خمینی (ره)، همت مردم ایران و جانفشانی شهدا بوده، افزود: این نظام مبتنی بر حضور مردم در صحنه است و همه مسئولیت‌ها مستقیم یا غیرمستقیم از رای مردم نشات می‌گیرد و بدون رای مردم هیچ چیز رسمیت ندارد و این مساله به‌عنوان مردم‌سالاری دینی در مهندسی سیاسی نظام توسط امام و تألیف‌کنندگان قانون اساسی تعبیه شده است.

انصاری با اشاره به اینکه هیچ انقلاب اجتماعی و نظام واقعی مردمی دیگری را در تاریخ معاصر سراغ نداریم که کمتر از دو ماه بعد از پیروزی برای تعیین اصل نظام مستقیماً به آرای مردم مراجعه کند، افزود: همچنین در این نظام، بعد از همه‌پرسی اصل نظام با فاصله اندکی برای انتخاب خبرگان اساسی، انتخابات برگزار شد و بعد از تدوین قانون اساسی، آن قانون نیز به رفراندوم گذاشته شد.

وی با بیان اینکه پس از استقرار قانون اساسی، بدون وقفه و طبق جدول قانونی همه انتخاب‌ها حتی در دوره جنگ و حتی شهرهای جنگ زده، در موعد مقرر برگزار شد، افزود: همه شهرهای جنگ زده ما در طی جنگ در مجلس نماینده داشتند و صندوق‌های رای در اقصی نقاط کشور برده شد تا مهاجرین جنگی از نعمت انتخاب کردن و داشتن نماینده محروم نشوند و همین امر در انتخابات ریاست جمهوری نیز انجام شد.

معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: همانطوری که وظیفه دینی و ملی، وصیت و توصیه امام، آیت الله هاشمی و رهبری بر حضور مضاعف مردم از تمامی گروه‌هاست، مردم ما آماده می‌شوند تا برگ دیگری در این تاریخ زرین ثبت کنند و مردم ایران، به مثابه اعضای یک خانواده در انتخابات سرنوشت‌ساز که مربوط به اداره خانه خودشان است، شرکت خواهند کرد.

انصاری افزود: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مایه دلگرمی دوستان، پشتیبانی مسئولان نظام، تقویت اعتماد به نفس و اقتدار ملی ما خواهد بود و هم موجب دلسردی و خنثی‌سازی توطئه‌های شوم دشمنان این ملت است که دنبال جداکردن مردم از این نظام هستند؛ است.

وی با اشاره شروع تبلیغات انتخاباتی، نقش رسانه هها در این عرصه همچون نقش سربازان خط مقدم در این کارزار تبلیغاتی برشمرد و افزود: خبرنگاران با تعهد خبرنگاران خود حفظ صداقت، امانت و سرعت در اطلاع رسانی و کمک به مردم برای انتخاب اصلح، عمل خواهند کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.