به گزارش مهر به نقل از راشاتودی، سخنگوی دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو» در واکنش به دیدار از پیش برنامه ریزی شده وزیر امور خارجه آلمان با گروههای حقوق بشری منتقد این رژیم، دیدار خود با این دیپلمات بلندپایه آلمان را لغو کرده است.

گفتنی است گروههای حقوق بشری که قرار است با «زیگمار گابریل» وزیر امور خارجه آلمان دیدار کنند، از منتقدان اقدامات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری هستند.

پیش از آن نیز رسانه های اسرائیلی از جمله «هاآرتص»، «جروزالیم پست» و «کانال ۲» به نقل از منابع ناشناس اعلام کردند که دفتر نتانیاهو به صراحت اعلام کرده است که در صورت عدم لغو دیدار وزیر خارجه آلمان با گروههای حقوق بشری منتقد این رژیم، با «زیگمار گابریل» دیداری نخواهد داشت.

روزنامه «هاآرتص» این اخطار دفتر نخست وزیری را «یک اولتیماتوم» خواند.

اما این دیپلمات عالیرتبه آلمان که هم اکنون در اسرائیل بسر می برد، گفت که از طریق رسانه ها از تهدید نتانیاهو برای لغو این دیدار مطلع شده است. وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی «زِد دی اِف» آلمان گفت که دیدار وی با نمایندگان این گروههای حقوق بشری، «اقدامی کاملاً متعارف» است.

با این حال، روزنامه «تایمز اسرائیل» گزارش داد که وزیر امور خارجه آلمان در گفتگو با «روون ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی گفته است که به رغم لغو این دیدار از سوی بنیامین نتانیاهو، «روابط ویژه » میان برلین- تل آویو همچنان به قوت خود باقی می ماند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.