به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنانی در سالروز یادبود هولوکاست در «موزه یادبود هولوکاست آمریکا» و به مناسبت افتتاح مرکز جدید پژوهشی این موزه گفت: امروزه کسانی هستند که می خواهند گذشته را فراموش کنند. آنها آنقدر مملو از نفرت کامل هستند که می خواهند هولوکاست را از کل تاریخ پاک کنند. کسانی که هولوکاست را انکار می کنند، شریک جرم اتفاقات هولناک آن زمان هستند . ما هرگز در مقابل آنها ساکت نخواهیم ننشست. ما هرگز و هرگز درمقابل اهریمن، ساکت نخواهیم نشست.

ترامپ افزود: انکار هولوکاست فقط یکی از اشکال خطرناک یهودی ستیزی است که در همه جای جهان همچنان ادامه دارد. ما شاهد یهودی ستیزی در محوطه های دانشگاه ها، میادین عمومی و طرح تهدید علیه شهروندان یهودی بوده ایم. وضعیت بدتر اینکه، یهودی ستیزی حتی به بدترین شکل ممکن خودش را نشان داده و آن زمانی بوده که حملات تروریستی علیه مراکز یهودیان رخ می دهد یا اینکه متجاوزان تهدید می کنند که اسرائیل را کاملا و تماما تخریب خواهند کرد. به شما قول می دهم که ما با یهودی ستیزی مقابله خواهیم کرد.

ترامپ تصریح کرد ما با تعصب مقابله خواهیم کرد. ما نفرت را محکوم خواهیم کرد. بنده در جایگاه رئیس جمهور ایالات متحده همواره حامی مردم یهود خواهم بود و همواره در کنار دوست و شریک بزرگمان یعنی دولت اسرائیل خواهم بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.