به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، ژنرال وینسنت بروکس، فرمانده نیروهای آمریکایی در کره جنوبی گفت: پیام ما به کره شمالی این است که ما کاملا آماده‌ایم. ما به ائتلاف واشنگتن- سئول متعهد هستیم. این مهم‌ترین مساله است. این وظیفه ماست. این کاری است که انجام می‌دهیم.

این اظهارات ژنرال بروکس پس از شرکت در مراسم انتقال یک مجسمه تاریخی مطرح شد که در یکی از پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در سئول برگزار شده بود.

به عنوان بخشی از پروژه گسترده انتقال پایگاه، بنای یادبود ژنرال والتون واکر، چهره‌ای که سمبل مشارکت آمریکا در جنگ کره بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ محسوب می‌شود به پایگاه نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی موسوم به "کمپ هامفریز" در پیونگ‌تائک واقع در ۷۰ کیلومتری جنوب سئول منتقل می‌شود.

در جریان این مراسم ژنرال توماس وندال، فرمانده ارتش هشتم آمریکا نیز گفت: علی رغم جا به جایی پایگاه، ائتلاف واشنگتن- سئول همچنان محکم و راسخ باقی خواهد ماند. روح ائتلاف "همبستگی" ما قوی و محکم باقی خواهد ماند.

تائید مجدد بر تعهد به این ائتلاف همزمان با تهدیدات نظامی کره شمالی مطرح شد.

کره شمالی امروز (سه‌شنبه) به مناسبت هشتاد و پنجمین سالروز تاسیس ارتش کشورش رزمایش بزرگ توپخانه‌ای را برگزار کرد که در آن صدها سلاح سنگین شرکت داشتند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.