الیاس حضرتی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره آرایش سیاسی جریان اصولگرا چون نزدیکی جلیلی به رئیسی و احتمال کناره گیری قالیباف از انتخابات گفت: آقای جلیلی با تمام توان پشت آقای رئیسی قرار می‌گیرد و آقای رئیسی نیز در همان زمینی بازی می کند که آقای جلیلی بوده است.

وی اظهار داشت: حتی اگر جلیلی انصراف نمی‌داد آرایش خود به خود و به صورت طبیعی به سمت رئیسی می رفت یعنی ٤میلیون رایش نصیب رئیسی می شد.

حضرتی با بیان اینکه قالیباف بِه هیچ عنوان نفر دوم شدن را قبول ندارد، بیان کرد: آقای قالیباف معتقد است که همیشه نَفَر اول بوده است، چه در زمانی که فرمانده لشکر بوده، چه زمانی که فرمانده نیروی انتظامی بوده و چه در شهرداری.

عضو حزب اعتماد ملی ادامه داد: قالیباف به نفع رئیسی کنار نخواهد رفت مگر اینکه اتفاقات دیگری بیفتد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان رای قالیباف از رئیسی بیشتر است و در نطرسنجی ها هم چنین پیشتازی مشخص است، در مناظره ها هم قطعا از رئیسی قویتر عمل می کند.

وی در مورد اینکه روند فعلی در جریان اصولگرا تا چه اندازه به نفع روحانی و اصلاح طلبان خواهد بود گفت: آقای قالیباف را بِه چند دلیل نمی گذارند کنار برود، نخست اینکه خود قالیباف کنار نمی رود و دوم اینکه اگر کنار برود آرایش به سمت آقای روحانی می آید، حتی آراء مسئولان ستادهایش نیز به سمت روحانی می آید و بدنه حامی قالیباف بین رئیسی و روحانی قطعا روحانی را انتخاب می‌کنند. به همین دلیل سعی می کنند که وی را نگه دارند که آرایش به سمت روحانی نرود

حضرتی در مورد حضور وزرا و معاونین احمدی نژاد در ستادهای رئیسی نیز گفت: رئیسی به گًونه ای رفتار می کند که آرا احمدی نژاد را نیز جذب کند، این در حالی است که شخص احمدی نژاد تن به این کار نمی دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.