اسدالله بادامچیان در گفت‌وگو با ایسنا، در تحلیل خود از آرایش سیاسی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: من معتقدم آمدن اسحاق جهانگیری به صحنه انتخابات یک اشتباه سیاسی بود.

وی هم‌چنین درباره نامزدهای اصولگرا گفت: ما باید بعد از مناظره‌های انتخابات بررسی کنیم که کدام یک از این سه نفر بیشتر مورد توجه مردم هستند، بنابراین آنجا به وظیفه خود عمل کنیم.

به گزارش ایسنا، متن گفت و گوی اسدالله بادامچیان با ایسنا به شرح زیر است:

تحلیل شما درباره نامزدهای اصولگرایان چیست؟ آیا درنهایت دو نفر از آنها به نفع نفر سوم کناره‌گیری می‌کنند؟

اصولگرایان با سه نفر آمده‌اند و برنامه‌ها، نگاه‌ها و سوابق خود را به مردم عرضه داشتند. حزب موتلفه اسلامی مصطفی میرسلیم را از بین ۹ نفر انتخاب کرد و جمنا هم ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف را از بین ۱۴ نفر انتخاب کرد. ما باید بعد از مناظره‌های انتخابات بررسی کنیم که کدام یک از این سه نفر بیشتر مورد توجه مردم هستند، بنابراین آنجا به وظیفه خود عمل کنیم.

موتلفه وارد تصمیم‌گیری جمنا برای انتخابات ریاست جمهوری نشد و خودش نامزد معرفی کرد. حالا شما می‌گویید بعد از مناظره‌ها باید به وظیفه خود عمل کنیم. یعنی امکان دارد موتلفه به این نتیجه برسد که میرسلیم به نفع رییسی یا قالیباف کناربرود؟

اگر در نظرسنجی‌ها به این نتیجه رسیدیم که مثلا رئیسی از همه رای بیشتری دارد باید به وظیفه خود عمل کنیم. آنجا باید بحث کنیم که آیا چند نامزد باید داشته باشیم یا یک نفر که من معتقدم در نهایت یک نفر از اصولگرایان باقی بماند.

کسی باید در نهایت در صحنه انتخابات بماند که بتواند برای وضعیت فعلی کشور موثر باشد،‌ کشور را در عرصه بین المللی خوب اداره کند و برجام را بدون تندروی و کندروی و به دور از ساده اندیشی و با اقتدار و تدبیر به پیش ببرد و از نقاط مثبت آن استفاده کرده و برای نقاط منفی آن چاره کند. من چنین فردی را برای کشور لازم می دانم. البته در مجموعه ما قدرت‌طلبی وجود ندارد. در نظام اسلامی برخلاف نظام های کمونیستی یا لیبرال دموکراسی، انتخابات رقابت نیست، بلکه برگزیدن برای سپردن امانت الهی به اهلش است.

تحلیل شما از حضور اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست‌جمهوری در کنار حسن روحانی چیست؟

من معتقدم آمدن اسحاق جهانگیری به صحنه انتخابات یک اشتباه سیاسی بزرگ بود چون آمدن معاون اول رئیس جمهور در صف نامزدهای انتخابات معانی خاصی دارد که همه آن معانی به ضرر خود رئیس جمهور است.

سه فرض برای حضور جهانگیری وجود دارد؛ فرض اوا اینکه حضور جهانگیری در انتخابات جدی است. اگر حضور جهانگیری در انتخابات جدی باشد،‌ معنای آن این است که رئیس جمهور در انتخابات رای نمی‌آورد و جهانگیری به میدان آمده است. این حضور یعنی جهانگیری عملکرد روحانی را قبول ندارد. فرض دیگر حضور جهانگیری این است که او به صورت نمایشی به صحنه انتخابات آمده است که این اقدام نه در شان معاون اول رئیس جمهور است و نه در شان خود رئیس جمهور. فرض سوم هم این است که جهانگیری آمده تا به رئیس جمهور کند که در این حالت روحانی حتما کارشناس و نیروی کمکی دارد و معنایی ندارد معاون اول او که در تمام عملکرد مثبت و منفی دولت شریک است، به صحنه بیاید. من معتقدم آمدن جهانگیری یک اشتباه سیاسی بزرگ و به ضرر روحانی است.

خوب نیست که معاون اول رئیس جمهور یا اصلاح طلبان مقابل روحانی بیاستند. این هم که نمایشی بیایند خوب نیست، زیرا مردم می گویند آنها با ما بازی سیاسی کرده اند. اگر جهانگیری آمده که بماند باید با رئیس جمهور چالش جدی داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.