به گزارش مهر، محمدرضا نعمت زاده شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با اجرای طرح رونق تولید سال گذشته شرایط خوبی در استان لرستان داشتیم، اظهار داشت: همه بانک های دولتی و نیمه دولتی در پرداخت تسهیلات همکاری خوبی داشتند اما بانک های خصوصی در لرستان و دیگر استان ها ضعیف عمل کرده اند که امیدواریم امسال فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز با فعالان اقتصادی و در بازدید از یکسری واحدهای تولیدی، موضوعاتی مطرح شد که باید مجوزهای مربوطه و اختصاص ارز آنها از طریق صندوق توسعه ملی مورد پیگیری قرار گیرد که این موضوع هفته آینده بررسی می شود، تصریح کرد: موضوعاتی از قبیل نوسازی و بهسازی سنگبری ها و کارخانجات نساجی، توسعه کار سنگ بری ها و توسعه صادرات و ایجاد پایانه صادراتی در تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تصمیم گیری می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در رابطه با مسائل مربوط به تسهیلات بانکی نیز با بانک ها در تهران رایزنی می شود، گفت: برخی پروژه ها مانند فولاد ازنا سال های گذشته متوقف و تعطیل بودند که با تلاش صورت گرفته در این دولت احیاء شدند.

نعمت زاده به واحد تولیدی خودروسازی بروجرد اشاره کرد و گفت: این واحد ۷ یا ۸ سال متوقف بوده است، گاهی در رسانه ها می بینیم فلان کارخانه خوابیده است در حالیکه ۷ تا ۸ سال خوابیده و امروز یاد آن می افتند.

وی با تاکید بر اینکه همه این مشکلات هم ناشی از تحریم ها بوده است، افزود: به خاطر تحریم ها همکار خارجی شرکت زاگرس خودرو که از مالزی بود کشور را ترک کرده اند و رفته اند، اختلافاتی دارند و درصدد این هستیم این اختلاف حل شود و همکاری کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه همزمان شرکت زاگرس خودرو با شرکت های اروپایی و چینی دارد مذاکره می کند و امیدواریم هرچه زودتر این واحد تولیدی را به حالت قبلی برسانیم و با رونق بیشتر کار کند، گفت: در زاگرس خودرو بخش خصوصی آمده است و واحد را از بخش خصوصی دیگری خریده و باید در این واحد سرمایه گذاری کند و آن را راه بیاندازد و ماهم حمایت می کنیم.

نعمت زاده ادامه داد: این سهامدار کشور را ترک کرده و در این زمینه اختلافاتی دارند که امیدواریم در اسرع وقت حل شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.