به گزارش ایرنا، بری امروز (دوشنبه) پس از دیدار با «نجاح واکیم» نماینده پیشین پارلمان لبنان با بیان اینکه فضای کنونی لبنان شبیه روزهای پیش از فتنه (جنگ داخلی) سال ۱۹۷۵ است تاکید کرد که قانون جدید کنگره آمریکا با هدف تحریم های مالی و یا محاصره اقتصادی این گروه و آن گروه در لبنان نیست بلکه مقصود آن است که لبنان به سمت فتنه سوق داده شود.

اشاره نبیه بری به تلاش های برخی در کنگره آمریکا برای اضافه کردن تحریم های جدید به تحریم های مصوب سال ۲۰۱۵ علیه حزب الله لبنان است.
کنگره آمریکا به بهانه مبارزه با پولشویی و کمک مالی به حزب الله و برای جلوگیری از تسهیل معاملات پولی با حزب الله در بانک های لبنان، در حال تهیه بخشنامه های تازه ای برای فشار به نظام بانکی لبنان است. پیش از این نیز کنگره آمریکا در بخشنامه ای، ضمن وضع تحریم هایی علیه نهادها و افراد مرتبط با حزب الله، هرگونه همکاری با آنها را ممنوع اعلام کرده بود.
بر این اساس گفته می شود که قرار است گروه های همپیمان حزب الله نیز شامل تحریم شوند. موضوعی که به نظر می رسد با هدف فشار به مقاومت و تلاش برای منزوی کردن آن صورت می گیرد.
بری افزود: امروز آمریکا در حال آماده ساختن ائتلافی در خاورمیانه است که شامل اسرائیل و متاسفانه برخی کشورهای معروف عرب و نیز ترکیه می شود و فشارهایی در جریان است تا مصر نیز این قضیه را بپذیرد. می خواهند تحت عنوان «صلح بین اعراب و اسرائیل» این ائتلاف را راه بیندازند برای همین نیز به تنش زایی در منطقه چه در داخل سوریه یا جاهای دیگر متوسل شده اند و ما باید بیش از همه توجه خود را به لبنان معطوف کنیم.
رئیس پارلمان لبنان همچنین دیدارهای جداگانه ای را با «ریاض سلامه» رئیس کل بانک مرکزی و «رائد خوری» وزیر اقتصاد این کشور داشت و درباره اوضاع اقتصادی و مالی کشور با آنها بحث و گفت و گو کرد. به نظر می رسد موضوع تحریم های قریب الوقوع کنگره علیه حزب الله و همپیمانانش محور این مذاکرات بوده است.
در موضعی مشابه، میشل عون رئیس جمهوری لبنان از تلاش ها در آمریکا برای افزایش دامنه تحریم ها علیه حزب الله به همپیمانان این حزب انتقاد کرد و آن را ناسازگار با روابط دوجانبه بیروت و واشنگتن دانست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.