به گزارش جهان اقتصاد، بازار‌های ارز بین‌الملل از روز دوشنبه تا جمعه هر هفته ۲۴ ساعت شروع بکار‌‌‌‌‌‌ می‌کنند از این‌رو هر یک‌شنبه تحلیل هفتگی در این صفحه ارائه‌‌‌‌‌‌ می‌شود این تحلیل جنبه اطلاع‌رسانی و آموزش دارد.

USD دلار امریکا: همان‌گونه که با ذکر دلیل هفته گذشته ذکر شد احتمال کاهش نرخ بهره بانکی ایالات متحده امریکا در ماه ژوئن این هفته نیز کاهش یافت و از نظر آماری این احتمال از ۵۴ % به ۴۵ % رسید و این یعنی این که سیر نزولی دلار امریکا در برابر بیشتر ارزها در بازه زمانی میان مدت ادامه دار خواهد بود.

EUR یورو: روزهای نفس‌گیری برای اتحادیه اروپاست تاکنون مارین لوپن در راس نظر سنجی‌هاست اگر وی در انتخابات برنده شود یعنی نابودی واقعی اتحادیه اروپا و در صورت شکست در انتخابات یعنی حرکت EURUSD به سمت ۱٫۱۵ یا ۱٫۱۲، هر دو احتمال فوق به‌منزله سود و ضرر عجیب برای معامله‌گران در سال ۲۰۱۷ میلادی‌‌‌‌‌‌ می‌باشد. بهتر است منتظر بمانیم و ببینیم در ۳ اردیبهشت چه کسی گام اول را بسمت کاخ ریاست جمهوری فرانسه بر‌‌‌‌‌‌ می‌دارد.

GOLD انس طلا: در صورت ادامه تنش بین کره شمالی و ایالات متحده و افزایش احتمال درگیری نظامی بین این دو کشور انس جهانی طلا‌‌‌‌‌‌ می‌تواند جهش قیمتی تا ۱۳۷۴ دلار در هر انس را داشته باشد و جفت ارز USDJPY روند کاهش قیمت تا ۱۰۷٫۰۰

تحلیل فاندامنتال هفته پیش‌ِِرو …

بادر نظر گرفتن انتخابات فرانسه نمی‌توان روند مشخصی را در بازار تعیین نمود هرچند تاکنون نظرسنجی‌های معتبری ارائه شده است اما ناکارآمدی نظر سنجی‌ها در انتخابات اخیر امریکا و انگلستان اثبات شد! پس بیشتر نظاره‌گر هستیم تا حصول نتیجه. از سوی دیگر کشورهای غربی با بحران جدیدی بنام تروریسم داخلی مواجه هستند به‌عبارتی تروریست از بیرون وارد این کشورها نمی‌شوند بلکه در خود این کشورها پرورش و جذب‌‌‌‌‌‌ می‌شوند از این‌رو پیش آمدن اتفاقات عجیب و تروریستی هر لحظه در هر کشور غربی دور از انتظار نیست و این دو مورد بهمراه تصمیمات لحظه‌ای رئیس جمهور امریکا هر ثانیه‌‌‌‌‌‌ می‌تواند تنش جدیدی در بازار ایجاد نمایند.

تحلیل تکنیکال هفته پیش‌ِِرو …

جدول زیر برمبنای تحلیل تکنیکال هفتگی طراحی شده است. تعیین روند Trend صرفا جنبه اطلاع رسای و آموزش دارد از این رو روند صعودی UP ، نزولی DOWN ، خنثی NEUTRAL در این جدول به نوعی ابزار کمکی برای بهبود معاملات شما ارائه شده است .

جفت ارز R 3 R 2 R 1 Pivot Points S 1 S 2 S 3 TREND
EURUSD ۱٫۰۷۳۰ ۱٫۰۶۸۴ ۱٫۰۶۶۰ ۱٫۰۶۲۰ ۱٫۰۵۷۴ ۱٫۰۵۵۰ ۱٫۰۵۱۴ NEUTRAL
GBPUSD ۱٫۲۷۰۰ ۱٫۲۶۲۰ ۱٫۲۵۷۰ ۱٫۲۴۸۸ ۱٫۲۴۰۶ ۱٫۲۳۵۹ ۱٫۲۲۷۴ UP
USDJPY ۱۱۲٫۶۸ ۱۱۱٫۵۰ ۱۱۰٫۸۰ ۱۰۹٫۶۰ ۱۰۸٫۴۴ ۱۰۷٫۷۰ ۱۰۶٫۵۴ DOWN
USDCHF ۱٫۰۱۶۰ ۱٫۰۱۲۰ ۱٫۰۰۹۴ ۱٫۰۰۵۸ ۱٫۰۰۲۰ ۰٫۹۹۹۴ ۰٫۹۹۵۴ NEUTRAL
GOLD ۱۳۱۸٫۳۰ ۱۳۰۲٫۰۴ ۱۲۹۲٫۰۴ ۱۲۷۵٫۸۴ ۱۲۵۹٫۶۰ ۱۲۴۹٫۵۴ ۱۲۳۳٫۳۴ UP

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.